Slide show

Click away για καταναλωτές και ιδιοκτήτες καταστημάτων , Ήλθε για να μείνει ?


Tις γιορτές, αλλά και γενικότερα στην εποχή που ζούμε, ως καταναλωτές διαθέτουμε συγκεκριμένους τρόπους για να πραγματοποιούμε με ασφάλεια τις αγορές μας: delivery, take away και όπως έχει γίνει ευρέως γνωστό από τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, click awayΩς ιδιοκτήτης καταστήματος, καλό είναι να παρέχεις όλους αυτούς τους τρόπους.

Click away για καταναλωτές

Το click away, ή αλλιώς take away με προπαραγγελία, είναι μια γνωστή πρακτική κατανάλωσης σε πολλές χώρες του κόσμου. Στην Ελλάδα, την ακολουθούσαν κάποιες εταιρείες και προ covid-19. Πλέον όμως, δεν αποτελεί απλά μια επιλογή αλλά την πιο αποτελεσματική λύση, για να μπορέσουν να ανοίξουν τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και να εξυπηρετηθούν με ασφάλεια οι καταναλωτές!

Ως καταναλωτής λοιπόν, κάνεις την έρευνα αγοράς σου από πριν, στο κινητό ή στον υπολογιστή σου. Μόλις επιλέξεις το προϊόν που θες, κάνεις την παραγγελία σου online ή τηλεφωνικά και ιδανικά πληρώνεις online. Στη συνέχεια, παρουσιάζεσαι στο κατάστημα αποκλειστικά για να παραλάβεις το προϊόν εκτός του καταστήματος, και μετά από συνεννόηση. Κάπως έτσι αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς η έρευνα αγοράς μεταφέρεται online και εκτός των καταστημάτων.

Από την πλευρά του κράτους, υπάρχει η εφαρμογή e-καταναλωτής η οποία λειτουργεί ως ενδιάμεσος, για την επικοινωνία μεταξύ καταναλωτή και εμπόρου για το click away. Κατέβασε τη στο κινητό σου για να:

  • Βρίσκεις πληροφορίες για τις τιμές προϊόντων σουπερμάρκετ ή υγρών καυσίμων
  • Ζητήσεις ραντεβού, λαμβάνοντας κωδικό ραντεβού από την εφαρμογή, που στη συνέχεια θα δώσεις στον έμπορο
  • Κλείσεις μετακίνηση. Πρακτικά, να στείλεις με SMS τη διεύθυνση που έχεις αποθηκευμένη μέσα στην εφαρμογή

Είμαι ιδιοκτήτης καταστήματος. Τι κάνω;

Εάν δεν έχεις ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα, θα μπορέσεις να εξυπηρετήσεις το click away άμεσα και μέσω τηλεφώνου.  Αυτό όμως δεν είναι αρκετό! Τώρα που η έρευνα αγοράς γίνεται online από τους καταναλωτές, αξίζει να κάνεις μερικές ενέργειες – κλειδιά, για να ξεχωρίσεις!  Αναλυτικά, θα πρέπει:
1. Να μεταφέρεις τα προϊόντα σου online

Ο ανταγωνισμός σου είναι ήδη online και αν δεν έχεις ήδη eShop, για να έχεις πωλήσεις αυτές τις γιορτές, θα πρέπει να επιτρέψεις με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε πελάτες να δουν τα προϊόντα σου κάπου στο διαδίκτυο.

2. Να δώσεις τη δυνατότητα παραγγελίας και πληρωμής

Πλέον, μπορείς πάρα πολύ εύκολα να ξεκινήσεις να δέχεσαι παραγγελίες και πληρωμές online με κάρτα, paypal ή Viva. Εναλλακτικά, μπορείς να ξεκινήσεις να δέχεσαι μόνο παραγγελίες online, με την πληρωμή να γίνεται κατά την παραλαβή από το κατάστημα. Ή ακόμα πιο απλά, να δέχεσαι παραγγελίες μέσω τηλεφώνου ή μηνυμάτων.

3. Να το ξέρουν οι πελάτες σου

Θα πρέπει να γίνει γνωστό σε φίλους, γνωστούς και αγνώστους, ότι πλέον δέχεσαι παραγγελίες εκτός καταστήματος, τηλεφωνικά ή μέσω του eShop σου. Αυτό μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, ανάλογα τον τύπο του καταστήματος σου.

Πάμε όμως να πιάσουμε κάθε βήμα ξεχωριστά και να ανακαλύψουμε μαζί τις επιλογές σου.

Πώς μεταφέρω τα προϊόντα μου online;

Έχεις κατάστημα ρουχισμού, παπουτσιών, ηλεκτρονικών συσκευών, μίνι μάρκετ και γενικότερα κατάστημα με φυσικά προϊόντα; Ή μήπως έχεις εστιατόριο, καφέ; Χρειάζεσαι απλά μια λίστα προϊόντων με φωτογραφίες (ένα κινητό με καλή κάμερα αρκεί!), περιγραφές και τιμές για να τα ανεβάσεις σε ένα εργαλείο online.

Το εργαλείο αυτό μπορεί να είναι η Facebook σελίδα σου, ο Instagram λογαριασμός σου ή ένα website στο οποίο θα ανεβάσεις τα προϊόντα σου εύκολα.

Επίσης, μία πολύ απλή πρόταση είναι να απευθυνθείς σε επαγγελματία κατασκευαστή e-shop π.χ https://istogrammi.wixsite.com/website

Επίσης μποείτε να προβείτε στη δημιουργία ενός καταλόγου online και με QR code που μπορείς να τοποθετήσεις σε κάθε τραπέζι σου, στην είσοδο του καταστήματος σου, πάνω στα φυλλάδια σου κ.ο.κ.

Για πληρωμές online:

Μπορείς να δημιουργήσεις eShop π.χ αρχίζοντας με ένα WooCommerce πακέτο και αντίστοιχα να χρησιμοποιήσεις τα κατάλληλα plugins ανάλογα την τράπεζα με την οποία συνεργάζεσαι ώστε να δέχεσαι πληρωμές με κάρτα. Επιπλέον τρόποι πληρωμής είναι διαθέσιμοι, όπως αντικαταβολή, πληρωμή στο κατάστημα κτλ. paypal , stripe κ.α

Για πληρωμές offline:

Έχοντας εξασφαλίσει ότι τα προϊόντα σου είναι online, μπορείς να επιλέξεις να δέχεσαι παραγγελίες ή ραντεβού αποκλειστικά τηλεφωνικά ή μέσα από τα social media σου.

Στη συνέχεια, μπορείς να δέχεσαι πληρωμές μετά από συνεννόηση με τραπεζική κατάθεση ή κατά την παραλαβή από το κατάστημα σε μετρητά. Κατά προτίμηση, με πληρωμή με κάρτα, ανέπαφα μέσω του POS (όσο λιγότερη επαφή τόσο το καλύτερο!).

Στο πλαίσιο του click away και με τη χρήση του e-katanalotis, ως καταστηματάρχης μπορείς να στέλνεις δωρεάν SMS για να κλείνεις ραντεβού με τους πελάτες σου για την παραλαβή προϊόντων. Ο πελάτης σου μπαίνει πρώτα στην εφαρμογή και έπειτα σου δίνει τον κωδικό του. Από την πλευρά σου, κλείνεις ένα ραντεβού προσθέτοντας αυτόν τον κωδικό και παραπάνω στοιχεία για την ώρα και ημερομηνία παραλαβής.

Πώς το γνωστοποιώ στους πελάτες μου;


Ανάλογα το μέγεθος της επιχείρησης σου, ενδέχεται να έχεις και διαφορετικούς τρόπους επικοινωνίας και επαφής με τους πελάτες σου. Ενδεικτικά, αναφέρω παρακάτω ορισμένους τρόπους με τους οποίους μπορείς να κάνεις γνωστό ότι πλέον δέχεσαι παραγγελίες click away!

1. Social media

Ενημέρωσε γνωστούς και πελάτες σου, τόσο μέσα από τις σελίδες σου, όσο και μέσα από τo προσωπικό σου profile στα social media! Μην ξεχάσεις να κάνεις update και τα status messages, stories και descriptions πχ σε Viber, WhatsApp, Skype, Instagram, Facebook, Twitter.

2. SMS, Viber, Messenger κλπ.

Εάν έχεις τα τηλέφωνα των πελατών σου (δεδομένου ότι έχουν αποδεχθεί να δέχονται τέτοιου είδους επικοινωνίες με SMS… GDPR compliance is King! ) μπορείς να τους στείλεις ένα μαζικό SMS/message. Ελληνικές εταιρείες όπως η Apifon, παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις αποστολής SMS αλλά και γενικότερου mobile marketing!

3. Newsletter

Εάν έχεις ήδη κάποιο newsletter, μην ξεχάσεις να στείλεις ένα ενημερωτικό email στους πελάτες σου, με ιδανικά links προς τα προϊόντα σου, το νέο σου eShop ή νέες προσφορές.

4. Marketplaces

Εάν έχεις ήδη eShop και θέλεις γρήγορα να έρθεις σε επαφή με χιλιάδες πελάτες, τότε ίσως τώρα είναι η ιδανική ευκαιρία να συνεργαστείς με sites σύγκρισης τιμών όπως Skroutz ή Bestprice. Eιδικά εάν έχεις στήσει το eShop σου με WooCommerce, υπάρχει οδηγός μέσα από το oποίο μπορείς εύκολα να συνδεθείς με τα 2 παραπάνω websites. ( δείτε επίσης Διαδικασία ένταξης στο Skroutz και Bestprice.gr - Οδηγός Επιβίωσης )

Για φαγητό και delivery, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να κάνεις το βήμα και να μπεις σε πλατφόρμες όπως το efood! Οι Έλληνες παραγγέλνουν το φαγητό τους από το efood και μπορεί και η δική σου επιχείρηση να βρίσκεται εκεί, στα χέρια και στις οθόνες χιλιάδων πεινασμένων πελατών!

Συμπεράσματα

Το click away δεν απαιτεί να έχετε ηλεκτρονικό κατάστημα δουλεύει και τηλεφωνικά  αλλά είναι μια νέα πραγματικότητα που όμως αποτελεί και ευκαιρία για κάθε επιχείρηση που δεν είχε μέχρι σήμερα ψηφιακή παρουσία. Βρες το εργαλείο που σου ταιριάζει και κάνε σήμερα τη μετάβαση, βοηθώντας τους πελάτες σου αλλά και την ίδια την επιχείρησή σου. είμστε δίπλα σου. Καλή επιτυχία! 


Οι τεχνολογίες και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει επίσης και οι συνήθειες των χρηστών όπως για παράδειγμα η χρήση των smartphone και των κοινωνικών δυκτίων (facebook, twitter κ.τ.λ) δεν πρέπει να αγνοήσετε αυτές τις αλλαγές, ΑΝΤΙΘΕΤΑ να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησης σας

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

istogrami      

Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Thank you for contacting us