Slide show

Όλη η βοήθεια για να φτιάξετε ένα business plan: Δομή, Έτοιμα πρότυπα & Χρήσιμες εφαρμογές online


Ο σκοπός ενός business plan

προγραμματισμός είναι ένας σίγουρος δρόμος προς την επιτυχία (τις περισσότερες φορές δηλαδή). Σκεφτείτε αυτό: πριν από κάθε κίνηση, είτε προσωπική είτε επαγγελματική, οι περισσότεροι από μας τείνουμε να ζυγίζουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας κατάστασης και να αποφασίζουμε έχοντας υπόψιν το συμφέρον μας. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για όσους είναι ιδιοκτήτες μιας επιχείρησης και προσπαθούν να την οδηγήσουν στη σωστή κατεύθυνση εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη βιωσιμότητά της.
Η λήψη αποφάσεων είναι μια από τις πιο δύσκολες πτυχές μιας επιχείρησης. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι για να διευκολυνθεί ή, τουλάχιστον, να είναι περισσότερο υπολογισμένη παρά τυχαία. Αλλά πρώτα χρειάζεται να έχετε καταλήξει στο όραμα της εταιρείας σας, ποιος είναι ο σκοπός της και στη συνέχεια να αποφασίσετε πώς να επιτύχετε τους στόχους της.
Το business plan ή στα ελληνικά, επιχειρηματικό πλάνο, περιλαμβάνει, αναλύει και χωρίζει σε επιμέρους ενέργειες το όραμα της εταιρίας σας. Είτε η επιχείρησή σας βρίσκεται στα “σκαριά” είτε προσπαθείτε να προσελκύσετε την προσοχή επενδυτών, η προετοιμασία ενός business plan είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους.
Κατά κύριο λόγο, ο σκοπός ενός business plan είναι να καθορίσει την επιχείρηση και πού σκοπεύετε να την οδηγήσετε με την πάροδο του χρόνου (συνήθως εντός πέντε ετών). Αυτό σας επιτρέπει να αποφασίσετε τι βελτιώσεις πρέπει να γίνουν και πώς να τις δρομολογήσετε. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει βελτιώσεις στη στρατηγική, στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχετε έτσι ώστε να ευθυγραμμίζονται με αυτό που θέλει ο ιδανικός πελάτης σας.
Επιπλέον, η σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου, σας βοηθά να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους με βάση την έρευνα που αναπόφευκτα θα κάνετε, για την οποία θα συζητήσουμε αργότερα σε αυτό το άρθρο. Αφού κάνετε την έρευνά σας, πρέπει να κατανείμετε τον προϋπολογισμό και τους πόρους σας έτσι ώστε να επιτύχετε μέγιστο κέρδος.
Όλα αυτά για να γίνουν πραγματικότητα θα πρέπει να τα αναλύσετε προσεκτικά στο business plan σας, το οποίο είναι η “πυξίδα” της επιχείρησης σας.
Σε αυτό το άρθρο, θα περιγράψουμε το “σκελετό” που θα πρέπει να έχει ένα καλά δομημένο business plan, προτείνοντας χρήσιμες εφαρμογές που θα σας βοηθήσουν να το συντάξετε.

Παράδειγμα δομής ενός ολοκληρωμένου business plan

Ένα έτοιμο επιχειρηματικό σχέδιο, τόσο για νέα επιχείρηση όσο και για επιχειρηματικούς “γίγαντες”, αποτελείται από συγκεκριμένες πληροφορίες. Ουσιαστικά, απώτερος σκοπός σας είναι το business plan να είναι ελκυστικό σε πιθανούς επενδυτές, τράπεζες (ώστε να μπορείτε εύκολα να λάβετε πίστωση) και στους υπαλλήλους σας ως κίνητρο. Για να ξεκινήσετε, σας παραθέτουμε τα απαραίτητα σκέλη τα οποία πρέπει να περιλαμβάνει το business plan σας και πώς να συμπληρώσετε τα επιμέρους στοιχεία τους:
  • Σύνοψη (Business Summary): Είναι το pitch της επιχείρησής σας, όπου πρέπει να συμπεριλάβετε σημαντικές πληροφορίες καταλαμβάνοντας παράλληλα μικρό χώρο. Τα στελέχη συνήθως αφήνουν την σύνοψη τελευταία, έτσι ώστε να εισάγουν μερικές πληροφορίες από άλλα τμήματα του business plan. Με αυτό τον τρόπο, ο αναγνώστης θα πάρει μια γενική εικόνα και αν η σύνοψη είναι αρκετά ενδιαφέρουσα θα προχωρήσει.
  • Αποστολή & Όραμα: Όταν συντάσσετε ένα business plan, αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του καθώς εδώ μπορείτε να απαντήσετε σε ερωτήσεις ζωτικής σημασίας που ενδεχομένως προκύπτουν σε όποιον το διαβάζει. Αυτές είναι η δραστηριότητα της επιχείρησής σας, η μορφή της και η αποστολή της. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε μερικά στοιχεία σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί, τα προϊόντα σας και το target audience σας.
  • SWOT analysis: Είναι σημαντικό να μελετήσετε την αγορά που πρόκειται να εισέλθετε και να αναζητάτε συνεχώς νέες τάσεις. Επίσης, χρειάζεται να είστε ενήμεροι για τις πιθανές απειλές που θα αντιμετωπίσετε κατά τη διάρκεια της διαδρομής της εταιρείας σας. Η ανάλυση αυτή θα σας επιτρέψει να ανακαλύψετε τα δυνατά σας σημεία ώστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό με επιτυχία.
  • Διοίκηση εταιρείας: Εδώ είναι το σημείο όπου παρουσιάζετε στον κόσμο τη δυνατή σας ομάδα. Μπορείτε να συμπεριλάβετε τα προσόντα, την εμπειρία και τις μοναδικές δεξιότητές του διοικητικού προσωπικού. Αυτό έχει ως σκοπό να εντυπωσιάσετε πιθανούς επενδυτές διαβεβαιώνοντας τους ότι η διοίκηση και οι συνεργάτες σας είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας το business plan.
  • Στρατηγικές Πωλήσεων: Σε αυτό το σημείο το επιχειρησιακό σχέδιο αποκτά πραγματικό ενδιαφέρον! Πώς θα υλοποιήσετε όλα τα παραπάνω χωρίς κέρδη; Η στρατηγική πωλήσεων είναι η απάντηση. Σε αυτό το συγκεκριμένο βήμα του business plan, η τιμολογιακή πολιτική και οι στρατηγικές μάρκετινγκ βρίσκονται κάτω από το μικροσκόπιο. Θα πρέπει να δώσετε πληροφορίες σχετικά με τις τρέχουσες προωθητικές σας ενέργειες και τη βελτιωμένη έκδοση τους που θα εφαρμοστεί. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τις προσπάθειες για branding awareness στα social media, τον Τύπο και άλλες στρατηγικές που χρησιμοποιείτε για να προσελκύσετε πελάτες και να τους διατηρήσετε. Μην ξεχάσετε να αναφέρετε τη στρατηγική SEO που ακολουθείτε αλλά και web-development που θα ακολουθήσετε για να ενισχύσετε τις πωλήσεις και τo customer reach.
  • Οικονομικές προβλέψεις: Τέλος, το τελευταίο τμήμα του επιχειρησιακού σας σχεδίου είναι μια μελλοντική πρόβλεψη των εσόδων και εξόδων της εταιρείας σας. Η οικονομική ανάλυση είναι κρίσιμο συστατικό για την επιτυχία, ειδικά για startups που προσπαθούν να πείσουν υποψήφιους επενδυτές να χρηματοδοτήσουν τις καινοτόμες ιδέες τους. Χωρίς μια εκτίμηση έστω, δεν μπορείτε να έχετε ξεκάθαρους οικονομικούς στόχους. Αυτά τα δεδομένα είναι που θα συγκρίνετε στο τέλος με τις πραγματικές επιδόσεις για να συμπεράνετε αν η επιχείρηση έχει πετύχει τους στόχους της.
Έχετε κατά νου ότι, οι οικονομικές σας προβλέψεις θα πρέπει να βασίζονται σε δεδομένα με βάση τις τάσεις της αγοράς σας, σε συνδυασμό με τη στρατηγική πωλήσεων σας. Αυτό θα εξηγήσει πώς θα αυξηθούν τα έσοδά σας, διατηρώντας παράλληλα τα έξοδά σας σε βιώσιμο επίπεδο.

Ετοιμα πρότυπα business plan online

Φυσικά, αυτή η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί πρόκληση για τον οποιονδήποτε. Η αρχική απορία “τι είναι τελικά το business plan και πως το φτιάχνω” μπορεί να ταλαιπωρεί και τους πιο ικανούς μάνατζερ για μέρες. Όχι επειδή μπορεί να μην έχει όραμα ή στρατηγική νοοτροπία, αλλά περισσότερο λόγω έλλειψης εμπειρίας σε τέτοιου είδους περίπλοκες εργασίες.
Ευτυχώς, online υπάρχει υπόδειγμα για κάθε μέρος του επιχειρησιακού σας πλάνου. Μπορείτε να βρείτε παραδείγματα SWOT analysis, marketing plan και φυσικά ενός ολοκληρωμένου business plan, που θα σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε το business plan σύμφωνα με τις ανάγκες σας!
Για παράδειγμα, βρήκαμε τα πρότυπα της Bplan εξαιρετικά χρήσιμα για επιχειρηματικό προγραμματισμό. Ανάλογα με τον κλάδο σας, υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία δωρεάν δειγμάτων business plan και έτοιμα layouts για να διαλέξετε. Μόλις επιλέξετε την κατηγορία που σας ενδιαφέρει, μπορείτε να δείτε τα πιο επιτυχημένα formats και να εμπνευστείτε! Σας συνιστούμε επίσης τα υποδείγματα business plan που διαθέτει το Entrepreneur σε μια εκτενή συλλογή με βάση τη δραστηριότητά σας.

Χρήσιμες εφαρμογές online για δημιουργία business plan

Σε περίπτωση που σας αρέσουν πιο πολύ οι εφαρμογές (σας νιώθουμε παρεμπιπτόντως) , υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να σας βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό στη δημιουργία ενός λεπτομερούς business plan. Για παράδειγμα, το Enloop μπορεί να σας βοηθήσει με το κουραστικό σκέλος των οικονομικών προβλέψεων, ακολουθώντας μερικά απλά βήματα!
Επίσης, το Stratpad και το Business plan shop είναι εφαρμογές cloud που αναλαμβάνουν τα πολύπλοκα μέρη ενός business plan προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αξιόλογο business plan βήμα-βήμα, να παρακολουθείτε την απόδοσή σας και να διατηρείτε τους στόχους σας.
Τέλος, μπορείτε να επιλέξετε ένα εργαλείο προγραμματισμού με τη μορφή mobile application για Android και iOS, όπως το Business Plan Quick Builder και το Business Plan Creator. Απλά κατεβάστε τα και αφήστε να σας καθοδηγήσουν σε όλη τη διαδικασία από το τηλέφωνο ή το tablet σας!
Όπως και η επιχείρησή σας, το business plan είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Συνέχεια εξελίσσεται.
Τα πλεονεκτήματα από τη δημιουργία ενός καλά σχεδιασμένου business plan είναι αναμφισβήτητα, ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας σας.
Ωστόσο, η σύνταξή ενός business plan δεν είναι εύκολη, ούτε πρέπει να είναι. Ωστόσο, είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας να έχετε ένα roadmap προς την επιτυχία και μια συνεχή υπενθύμιση σε εσάς και τους υπαλλήλους σας για το τι πρέπει να γίνει, ακόμη και σε περιόδους κρίσης. Από την άλλη πλευρά, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι νόμος, καθώς η επιχείρησή σας πρέπει να είναι ευέλικτη, πέρα από οτιδήποτε άλλο!
Έτσι, θυμηθείτε να επανεξετάζετε συχνά το business plan σας και να το προσαρμόζετε αναλόγως αν αισθάνεστε ότι είναι απαραίτητο για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας!


Πως να ξεκινήσετε: Από τη θεωρία στην πράξη

Βασικά βήματα για να εφαρμόσεις την ιδέα σου

Γράψε και κλείδωσε την ιδέα σου

Σίγουρα αν έχεις μία ιδέα, είχες κι άλλη στο παρελθόν. Τι έγινε με την παλιότερη; Γιατί δεν την προχώρησες; Όποτε σου έρχεται κάτι στο μυαλό, θα πρέπει να το σημειώνεις κάπου για να μπορείς να το αναπτύξεις στο μέλλον αλλιώς θα ξεχαστεί και θα το παρατήσεις. Άλλωστε όταν σημειώνουμε κάτι, πείθουμε υποσυνείδητα τον εαυτό μας ότι πρέπει να το ακολουθήσουμε. Όταν γράψεις την ιδέα σου, προσπάθησε να την αναλύσεις διεξοδικά ώστε να την κλειδώσεις και να συμφωνήσεις μέσα σου ότι «αυτή είναι και θα κάνω ό,τι μπορώ για να την πετύχω». Είναι το πιο βασικό βήμα αυτό, καθώς οι περισσότεροι ξεκινούν χωρίς να έχουν κάπου την αρχική σκέψη τους καταγεγραμμένη. Όλα τα επόμενη βήματα θα βασιστούν πάνω σε αυτό.

Κάνε έρευνα για το προϊόν σου.

Δημιούργησες την ιδέα αλλά δεν γνωρίζεις αν το προϊόν ή η υπηρεσία που θα πουλήσεις χρειάζεται εκεί έξω. Θα πρέπει λοιπόν να ρωτήσεις γύρω σου και να δεις αν υπάρχει αυτό το κοινό στην αγορά που θα δώσει στο προϊόν σου τη σημασία που επιβάλλεται για να ζήσει. Πολλές νέες επιχειρήσεις, προσπερνούν αυτό το στάδιο, θεωρώντας εγωιστικά ότι αφού είναι καλή ιδέα για αυτούς σίγουρα θα τη θέλει η αγορά. Μαντέψτε. Σύμφωνα με μία έρευνα που έγινε, το 42% των αποτυχημένων εταιριών δήλωσε ότι απέτυχαν γιατί η αγορά τελικά δεν χρειαζόταν αυτό το προϊόν. Επομένως ρώτα.

Βρες τους στόχους σου

Αφού αποκτήσεις ομάδα δεν μπορείς να προχωρήσεις αν δεν έχεις στόχους. Τι θέλεις να καταφέρεις; Να δέχεσαι τηλέφωνα; Πόσα τηλέφωνα την ημέρα καταφέρουν μία πώληση; Πόσα θέλεις να βγάζεις το μήνα από τη σελίδα σου για να πεις ότι είσαι ικανοποιημένος; Το τελευταίο είναι το πιο σημαντικό. Τι χρειάζεσαι απο την επιχείρησή σου για να πεις περήφανα ότι είσαι ικανοποιημένος; Δεν πρέπει να έχεις κάποιον στόχο; Ποιος μπορεί να είναι αυτός;

Σημείωσε έναν μεγάλο στόχο και στη συνέχεια σπάσε τον σε μικρότερους και κάνε τα πάντα για να τους φτάσεις. Είναι φοβερό το συναίσθημα να ξέρεις ότι πέφτεις για ύπνο και κατάφερες να πετύχεις το σημερινό σου στόχο και ότι αν συνεχίσεις, ο μεγάλος στόχος σου θα έρθει σύντομα.

Υπολόγισε τα οικονομικά σου

Ισχύει ότι πρέπει να σκεφτείς πόσα έχεις να διαθέσεις για την επιχείρησή σου. Δεν είναι απαραίτητο να είναι μία περιουσία, αλλά πρέπει να ξέρεις πόσα έχεις να διαθέσεις ή πόσα μπορείς να βρεις και πόσα πρέπει να βγάζεις για να θεωρείται η επιχείρησή σου επιτυχημένη.
Ένας απλός κανόνας λέει ότι θα πρέπει να βρεις τα συνολικά μηνιαία έξοδά σου , χωρίς τα έξοδα διαφήμισης και να το πολλαπλασιάσεις επί 3. Αυτός είναι ο αριθμός που πρέπει να βγάζει η επιχείρησή σου.

Από αυτά το 1/3 θα πηγαίνει πίσω στα έξοδα, το άλλο 1/3 για να καλύψει φορολογίες – ζούμε στην Ελλάδα οπότε το συγκεκριμένο είναι διαφορετικό ανάλογα την επιχείρηση – και το άλλο 1/3 σαν προσωπική αμοιβή και επένδυση πάλι πίσω στην επιχείρηση

Φτιάξε το Branding σου την ομάδα σου και διάλεξε σωστούς συνεργάτες

Βρες το Branbing name σου , Ζωγράφισε το λογότυπό σου , φτιάξε το moto σου , μην ξεχνάς είσαι επιχειρηματίας και δικαιούσαι να ονειρεύεσαι και να υλοποιείς τα όνειρά σου
Η ραχοκοκκαλιά μίας επιχείρησης είναι οι συνεργάτες σου και άνθρωποι που την στελεχώνουν είτε βρίσκονται πίσω από μία οθόνη είτε βρίσκονται στο φυσικό κατάστημα. Ο κανόνας λέει ότι το μεγαλύτερο ποσοστό όσων πέτυχαν ήταν σε ομάδες και όχι ένα άτομο.
Αν λοιπόν είσαι μόνος σου, σκέψου ξανά να βρεις κάποιον να συνεργαστείς. Κρατώντας όλες τις ευθύνες πάνω σου, δεν θα μπορέσεις να έχεις μια φρέσκια ματιά και να σχεδιάσεις το προϊόν σου όπως μπορεί να πετύχει στην αγορά. Αν πάλι αποφασίσεις να είσαι μόνος σου, θα πρέπει να σκεφτείς πώς μπορείς να αυτοματοποιήσεις κάποια πράγματα ώστε να μην σου κλέβουν χρόνο και να καταφέρεις να ασχοληθείς πιο ποιοτικά με την επιχείρησή σου.

Σχεδίασε σωστά την ιστοσελίδα σου και το Blog σου

Ενώ μπορείς να έχεις φυσικό κατάστημα, πλέον όλοι μας ψάχνουμε κάποια επιχείρηση πάντα πρώτα στο internet. Αν δεν το βρούμε εκεί, το πιο πιθανό είναι να προχωρήσουμε σε κάποιον συνάδελφο που θα έχει μία σελίδα έτοιμη. Μία ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι έτοιμη να φιλοξενήσει αρκετούς επισκέπτες και να τους καθοδηγήσει σωστά μέχρι το τέλειο αποτέλεσμα: να μας πάρουν τηλέφωνο ή ακόμα καλύτερα να αγοράσουν το προϊόν μας.
Υπάρχουν πολλά στοιχεία που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα μας, το πιο βασικό όμως είναι να είναι λειτουργική, επαγγελματική , να λειτουργεί άψογα στις δημοφιλείς συσκευές και να μην κουράζει τον επισκέπτη.

Στο παρελθόν πολλοί επαγγελματίες έκαναν το λάθος να αναθέτουν την ιστοσελίδα τους σε συγγενείς και φίλους – ακόμα το κάνουν κάποιοι – που δεν γνωρίζουν πώς μπορείς να κάνεις τον επισκέπτη να πάρει αυτό που χρειάζεται άμεσα. Τα στατιστικά αναφέρουν ότι έχεις περίπου 7 δευτερόλεπτα να κερδίσεις τον επισκέπτη πριν βαρεθεί και φύγει γιατί δεν βρήκε αυτό που έψαχνε. Μία σελίδα λοιπόν δεν είναι απαραίτητο μόνο να είναι ωραία σύμφωνα με τα γούστα μας, αλλά λειτουργική και έξυπνη που να ξέρει να κατευθύνει τον επισκέπτη εκεί που πρέπει.
Συχνό λάθος που πρέπει να αποφύγουμε

Σίγουρα είναι πολύ γλυκό εκ μέρους μας να αφήσουμε το 5χρονο ανιψάκι μας να μας χαρίσει μία μεγάλη ζωγραφιά για το μαγαζί μας, αλλά θα το βάζατε στη βιτρίνα σας; Σκεφτείτε το. Όσο και να θέλετε να το αποφύγετε, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιον επαγγελματία που να γνωρίζει πώς θα καταφέρει να φέρει αυτόν που κοιτά τη βιτρίνα μέσα στο μαγαζί και να ψωνίσει. Βρείτε και εμπιστευθείτε έναν επαγγελματία. Μην αφήνετε την επιχείρησή σας στην τύχη.

Όσο για το κόστος, αν κάνετε μία μικρή έρευνα αγοράς, τα κόστη διαφέρουν πάρα πολύ από εταιρία σε εταιρία και δεν είναι απαραίτητο η πρώτη σας σελίδα να κοστίζει όσο ένα αυτοκίνητο, αλλά προσέξετε να μην κοστίζει και όσο ένα κινητό. Αναζητήστε εταιρίες που έχουν τη γνώση να μετατρέψουν την επιχείρησή σας σε ιστοσελίδα που μπορεί να πουλήσει και όχι μία βιτρίνα με ζωγραφιές και κείμενα που απλά θα προκαλέσουν δάκρυα χαράς και φωτογραφίες στους περαστικούς, χωρίς όμως να κάνετε ούτε μια πώληση.

Για την ιστοσελίδα και το Blog σου: Ξεκίνα να γράφεις ποιοτικό περιεχόμενο και δείξε ότι είσαι καλός στο αντικείμενό σου

Αυτό το στοιχείο συνδέεται με όλα τα προηγούμενα. Ο επισκέπτης για να γίνει πελάτης πρέπει να σε εμπιστευτεί γιατί δεν σε ξέρει. Σκέψου ότι πιο εύκολα θα έβγαινες ραντεβού με κάποιον που ξέρεις ή που σου πρότειναν, παρά με κάποιον που συνάντησες τυχαία στο δρόμο και σε ρώτησε “αν θέλεις να βγεις ραντεβού μαζί του τώρα”. Για να το πετύχεις αυτό πρέπει να δείχνεις στον επισκέπτη σου ότι δεν τον ενοχλείς για να του πουλήσεις τα προϊόντα σου, αλλά γιατί γνωρίζεις καλά το αντικείμενό σου και μπορείς να του προσφέρεις τη λύση στο πρόβλημά του. Αυτό μπορείς να το καταφέρεις με δημοσιεύσεις στο facebook, άρθρα στη σελίδα σου και αποστολή email στη λίστα σου με καλό και σωστό περιεχόμενο. Διατηρώντας ετσι μία καλή σχέση, ο επισκέπτης θα σε εμπιστευτεί και όταν είναι έτοιμος για μία αγορά, να είσαι σίγουρος οτι θα είσαι ο πρώτος που θα σκεφτεί. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο. Περιεχόμενο.

Γίνε γνωστός στα Social media ( Facebook, Tweeter, G+ τουλάχιστον )

Ένα μεγάλο ποσοστό των πιθανών πελατών σου βρίσκονται στα Socila Media. Αυτό δεν σημαίνει ότι ψάχνουν απαραίτητα να βρουν το προϊόν σου την ώρα που κοιτούν videos ή διαβάζουν άρθρα, αλλά σίγουρα έχουν αφήσει ίχνη που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να βρεις τα ενδιαφέροντά τους και να εμφανιστείς μπροστά τους όταν πρέπει. Αυτό λοιπόν προϋποθέτει να έχεις μία σελίδα στο Facebook, Tweeter, G+, Pinterest για αρχή έτσι κι αλλιώς είναι δωρεάν. Αν το budget σου σε καλύπτει μπορείς με έξυπνες διαφημίσεις να εμφανιστείς μπροστά τους όταν πρέπει και να σε μάθουν. Με τη σωστή στρατηγική μπορείς να κρατήσεις τα στοιχεία τους ή ακόμα και να καταφέρεις να αγοράσουν. Χωρίς καν να μιλήσεις μαζί τους.
Είναι λάθος να υπολογίσουμε μόνο στο Facebook γιατί χάνουμε πελάτες που έχουν διαλέξει ένα άλλο κοινωνικό δίκτυο, ή δεν είναι γραμμένοι ή δεν παρακολούθουν τακτικά τα κοινωνικό δίκτυα αλλά η παρουσία μας στα κοινωνικά δίκτυα μπορεί να του παρουσιαστεί σαν αποτέλεσμα στις αναζητήσεις του google.
Για παράδειγμα το Facebook είναι timeline αν λοιπόν ο πελάτης σας δεν μπει σήμερα που ποντάρατε την προσφορά και μπει αύριο ΔΕΝ ΤΗΝ ΒΛΕΠΕΙ ενω την ιδια προσφορά στο Pinterest θα τη δεί ακόμα και μετά από μήνες

Φρόντισε να σε βρίσκουν στο Google

Είναι πολύ βασικό να έχεις παρουσία και στη Google. Να μπορεί δηλαδή κάποιος να κάνει αναζήτηση του αντικειμένου σου, για παράδειγμα “Υδραυλικός Καλλιθέα” και να ξέρεις ότι θα δει κι εσένα την ώρα που το χρειάζεται και έχει πλημμυρίσει το διαμέρισμά του. Υπάρχουν διάφορες τακτικές για να το καταφέρεις αυτό, οι πιο γνωστές είναι η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization – SEO) και οι διαφημιστικές καμπάνιες στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Marketing – SEM). Το SEO έχει να κάνει με το πώς έχει στηθεί η σελίδα σου και κατά πόσον συμβαδίζει με τους κανόνες της ίδιας της Google για να μπορεί να ανέβει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το SEM έχει να κάνει με τις πιο υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα που προσφέρονται για πληρωμή. Και οι δύο τακτικές χρειάζονται και αυξάνουν την επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις και αρκεί να τις μελετήσεις. Χρειάζονται βέβαια αρκετό διάβασμα για να γνωρίσεις πώς λειτουργούν.

Εφάρμοσε το marketing πλάνο σου

Είναι σίγουρα απαραίτητο να ελέγχουμε όλες τις πιθανές εκβάσεις και να προετοιμαζόμαστε κατάλληλα πριν βγούμε στην αγορά. Δεν πρέπει όμως να παραμένουμε τόσο πολύ καιρό αδρανείς και να μη ξεκινάμε επειδή θέλουμε να καλύψουμε τα πάντα.


Δυσκολεύεσαι: Μπορείς να προελάσεις ένα σύμβουλο να σε βοηθήσει σε όλα τα παραπάνω βήματα

Η αλήθεια είναι ότι έχετε την επιχείρηση γιατί ξέρετε πολύ καλά αυτό που κάνετε. Και όλα αυτά που διαβάζετε παραπάνω είναι καινούρια και κάποια από αυτά τα ακούτε πρώτη φορά. Δεν είναι ανάγκη να παρατήσετε τη δουλειά σας για να ασχοληθείτε μόνο με αυτά, ειδικά αν είστε μόνος σας. Μπορείτε να βρείτε κάποιον συνεργάτη που να γνωρίζει όλα τα παραπάνω βήματα άψογα και το βασικότερο να έχει ήδη πελατολόγιο που τα έχει εφαρμόσει και έχουν μείνει ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες του.
Ένας τέτοιος σύμβουλος μπορεί να σας πει τι ακριβώς ιστοσελίδα να δημιουργήσετε, πώς να γίνει σωστά και επαγγελματικά η παρουσία σας στο facebook και στη google, πόσα χρήματα να επενδύσετε στη διαφήμιση χωρίς να μπείτε μέσα και το σημαντικότερο να είναι εκεί για όλες σας τις απορίες. Πρέπει να γνωρίζετε κάθε ευρώ που επενδύετε πού πηγαίνει.

Συγχαρητήρια: Αυτό είναι ένα πάρα πολύ καλό ξεκίνημα ....

Πάμε να δούμε τώρα το επόμενο βήμα

Αυτά τα βήματα θέλουν χρόνο υπομονή και επιμονή, δεν είναι τόσο γρήγορα όσο τα πρώτα βήματα, εδώ κρίνεται το πόσο ευέλικτος είσαι , βλέποντας τα αποτελέσματα να μπορείς να βελτιώσεις τη στρατηγική σου και τις κινήσεις σου.

Δημιούργησε λίστα με email

Υπάρχουν πελάτες που θα αγοράσουν κάτι άμεσα από μία σελίδα και θα φύγουν. Υπάρχουν όμως και πάρα πολλοί που θα μπουν, θα δουν και θα φύγουν χωρίς να κερδίσεις εσύ κάτι. Και αν σκεφτείς ότι κάποιος χρειάζεται να δει τη σελίδα σου πάνω από 5 φορές για να σε εμπιστευτεί τελικά και να αγοράσει, δεν θα έπρεπε να βρεις κάποιον τρόπο να επικοινωνήσεις μαζί του όταν βγάλεις μία προσφορά; Σε αυτό βοηθάει το email. Κρατώντας το email του πελάτη, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί του αργότερα και να τον ενημερώσεις για τα νέα σου προϊόντα αλλά και να του δώσεις συμβουλές για το πώς να καταφέρει αυτό που ήθελε από την αρχή όταν μπήκε στη σελίδα σου

Συνέχισε να γράφεις ποιοτικό περιεχόμενο και δείξε ότι είσαι καλός στο αντικείμενό σου

Βελτίωσε και Ανανέωνε συνεχώς το περιεχόμενο σου , της ιστοσελίδας και του blog σου , και κοινοποιησε το στα Social Media , με νέα πράγματα που μπορεί να προσελκύσουν νέους πελάτες ή να ενεροποιήσουν παλιούς πελάτες


Ξεκίνα να παρακολουθείς τα στατιστικά σου και άκου το κοινό σου

Πρέπει να ξέρεις τους ανθρώπους που μπαίνουν στη σελίδα σου είτε να διαβάσουν τα άρθρα σου είτε για να δουν τα προϊόντα σου. Με τα στατιστικά καταφέρνεις να καταλάβεις πόσο χρόνο μένουν οι επισκέπτες στη σελίδα σου, ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και πού χρειάζεται να επικεντρωθείς περισσότερο για να πετύχεις την πώληση. Άκου τα παράπονα και δώσε βάση σε αυτά, μιας και οι πελάτες σου είναι αυτοί που τελικά θα επενδύσουν πάνω σου και θα μπορέσεις να κρατάς ζωντανή την επιχείρησή σου.

Να είσαι ευέλικτος

Ακόμα και αν έχεις κάνει την έρευνά σου σωστά από την αρχή, πάντα θα υπάρχουν πράγματα που θα ανακαλύψεις στη συνέχεια. Όπως για παράδειγμα ποιο προϊόν είναι καλύτερο, τι ζητάει ο κόσμος, ποιες ελλείψεις έχεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να είσαι έτοιμος να αλλάξεις στοιχεία της υπηρεσίας σου χωρίς απαραίτητα να ξεφεύγεις από την αρχική ιδέα. Η δυνατότητα να αλλάζεις και να εξελίσσεσαι, θα σε φέρει πιο κοντά να πετύχεις στην αγορά.

Φτιάξε το eshop σου 

Τελευταίο  βάλαμε το eshop γιατί είναι και το πιο δύσκολο και για εμάς θα πρέπει να προϋπάρχουν όλα τα παραπάνω για να ξεκινήσεις το eshop σου. για αυτό έχουμε αναλυτικό οδηγό
1. Όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις ένα eShop
2. Εισαγωγή στα E-shop και το e-commerce

Συμπέρασμα

Μην αφήνετε τίποτα στην τύχη. Μία καλή ιδέα είναι μόνο η αρχή. Αν θέλετε να πετύχετε, εφαρμόστε όλα τα παραπάνω και θα δείτε ότι θα έχετε αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό είναι να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον που γνωρίζει και να σας κατευθύνει σωστά. .

Reblog https://www.elorus.com/


Οι τεχνολογίες και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει επίσης και οι συνήθειες των χρηστών όπως για παράδειγμα η χρήση των smartphone και των κοινωνικών δυκτίων (facebook, twitter κ.τ.λ) δεν πρέπει να αγνοήσετε αυτές τις αλλαγές, ΑΝΤΙΘΕΤΑ να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησης σας

Περισσότερες πληροφορίες εδώ
istogrami      
Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Thank you for contacting us