Slide show

ΕΝΥΣΧΙΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ

1 Ξεκινώντας - Marketing Strategy

1.1 Στόχοι ενισχύστε τη διαδικτυακή σας παρουσία:
Κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικούς στόχους. Είναι πολύ σημαντικό πριν ξεκινήσετε να απασχολήστε με την παρουσία της επιχείρησής σας στο ίντερνετ να γνωρίζετε τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε για να μπορείτε θέσετε μετά τις προτεραιότητες σας και να δημιουργήσετε το κατάλληλο πλάνο. Έτσι θα έχετε πάντα τον έλεγχο.


Το ίντερνετ μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας με πολλούς τρόπους. Σας βοηθά να χτίσετε σχέσεις με τους υπάρχοντες πελάτες σας μέσω των social media, να πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας ή να βρείτε νέους πελάτες. Σας βοηθά ακόμη και να διατηρήσετε τους πελάτες που έχετε ήδη.

Kάντε στον εαυτό σας ένα απλό ερώτημα: για ποιον ακριβώς λόγο θέλω η επιχείρηση μου ή η επιχείρηση στην οποία εργάζομαι να βρίσκεται στο ίντερνετ;

1.1.1 Ξεκινώντας:
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να προωθήσετε την επιχείρησή σας μέσω του διαδικτύου. Οι στόχοι σας θα μπορούσαν να είναι:

  • Να αυξήσετε τις επισκέψεις στην ιστοσελίδα
  • Να αυξήσετε τις Πωλήσεις σας
  • Να προβάλλετε τις δραστηριότητες σας.

Αλλά πριν κάποιος βρει την επιχείρησή σας θα πρέπει πρώτα να μάθει την ύπαρξή της.
Αυτός είναι ένας βασικός στόχος και το ίντερνετ θα σας βοηθήσει να τον πετύχετε.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν βλέποντας πως το ίντερνετ μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε γνωστή την επιχείρησή σας

Ένας εύκολος τρόπος είναι να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας σε τοπικούς διαδικτυακούς καταλόγους για παράδειγμα το Google My Business ή Tripadvisor. Έτσι, όταν οι χρήστες αναζητούν σε τοπικό επίπεδο σε μηχανές αναζήτησης ή σε διαδικτυακούς χάρτες, θα τη βρίσκουν εύκολα

Στη συνέχεια μπορείτε να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα με όλες τις πληροφορίες για την επιχείρηση. Όπως η τοποθεσία, προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρετε, οι τιμές κ.τ.λ. Mπορείτε ακόμα να ανεβάσετε και φωτογραφίες ή βίντεο για να πείσετε τους χρήστες να επισκεφτούν την επιχείρησή σας

Μπορείτε επίσης να φτιάξετε σελίδες για την επιχείρησή σας στα social media, όπως το Facebook, το Google+ ή το Twitter. Στις σελίδες αυτές ανεβάζετε φωτογραφίες από διάφορες δραστηριότητες, τα νέα σας ή καινούργιες προσφορές. Έτσι χτίζετε μια πιο στενή επικοινωνία και σχέση με πιθανούς πελάτες.

Αφού πετύχατε αυτό που θέλατε και η επιχείρησή σας γίνετε όλο και πιο γνωστό, οι στόχοι σας εξελίσσονται. Και τώρα θέλετε εκείνοι που έμαθαν την επιχείρησή σας να γίνουν και πελάτες σας.

Για να το καταφέρετε αυτό μπορείτε να προσθέσετε νέες λειτουργίες στην ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα, σύστημα απευθείας κρατήσεων ή e-shop ή μια ενότητα με "κριτικές" στην οποία οι επισκέπτες σας μπορούν να μοιράζονται τις όμορφες εμπειρίες τους.

Τώρα πια που χρησιμοποιείτε τα ψηφιακά εργαλεία για να προσελκύσετε επισκέπτες και να τους μετατρέψετε σε πελάτες, μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο στάδιο και να επενδύσετε στη διαδικτυακή διαφήμιση.

Κι αν αυτό σας φαίνεται πολύ μακρινό σε σχέση με τη σημερινή σας κατάσταση, να ξέρετε ότι κατακτώντας τους πρώτους σας στόχους θα αλλάζουν και οι προτεραιότητές σας. Και καθώς η επιχείρηση θα μεγαλώνει, θα μεγαλώνουν και οι στόχοι της.

1.1.2 Τι είναι το Web Marketing:
Με τον όρο Web Marketing εννοούμε : «Τη διαδικασία που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση ή οργάνωση για την προώθησή της στο Internet.» Κύριος στόχος των υπηρεσιών στο Web Marketing, είναι οι επιχειρήσεις να αποκτήσουν αύξηση στην επισκεψιμότητα του Website τους, καλύτερη και στοχευμένη αναγνωρισιμότητα, αύξηση στην μετατροπή των επισκεπτών τους από απλούς επισκέπτες σε πελάτες των παρεχόμενων υπηρεσιών τους και αύξηση της αναγνωσιμότητα της επιχείρησης, βασικά εργαλεία εφαρμογής Web marketing είναι
  • Website (Ιστοσελίδα)
  • Blog (Η Εφημερίδα σας)
  • SEO (Serch Engine Optimization)
  • Mobile marketing ( Κινητά τηλεφωνά , tablet )
  • Branding marketing (Αύξηση αναγνωρισιμότητας)
  • Email Marketing (Διαφήμιση με χρήση e-mail)
  • Social Media Marketing  (Παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα) 
  • SEM (Διαφήμιση)
  • Display ADS (Διαφήμιση)
Μην ξαφνιάζεστε είμαστε στην εισαγωγή για αυτά τα εργαλεία θα μιλήσουμε παρακάτω πιο αναλυτικά για ξεχωριστά για το καθένα από αυτά,

1.2 Online Marketing Strategy
Ο ρόλος του μάρκετινγκ είναι να μελετήσει τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, τον ίδιο τον καταναλωτή καθώς και τον ανταγωνισμό και όλα αυτά σε συνδυασμό με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες στις οποίες αναφέρεται, προκειμένου αυτά να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό και να επικρατήσουν στην αγορά.

Για το λόγο αυτό, σημαντικότατος παράγοντας είναι η μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή, των επιθυμιών και των αναγκών του. Η στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθεί μια επιχείρηση εξαρτάται από τους γενικούς στόχους που έχει, τους στόχους μάρκετινγκ, το μερίδιο αγοράς, παράγοντες του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος και τα χρηματικά ποσά που διαθέτει

Η χάραξη μιας online επιχειρηματικής στρατηγικής θα σας βοηθήσει να καταγράψετε και να οργανώσετε όλες τις ιδέες που έχετε στο κεφάλι σας. Έτσι, θα μπορέσετε να αποφασίσετε ποιους ακριβώς στόχους θέλετε να πετύχετε και να επικεντρωθείτε σε αυτούς.

1.2.1 Από πού να ξεκινήσετε
Το πρώτο βήμα είναι να ορίσετε με σαφήνεια τους στόχους σας, π.χ. να αυξήσετε τις πωλήσεις κατά 20% ή να προσεγγίσετε 100 πιθανούς πελάτες. Οι στόχοι σας βοηθούν να χαράξετε μία συγκεκριμένη πορεία και να την ακολουθήσετε.

Στη συνέχεια, θα πρέπει να ορίσετε ποιος είναι ο σκοπός της επιχείρησής σας. Μέσα σε μία απλή πρόταση, δηλαδή, να ορίσετε την Αποστολή σας. Για παράδειγμα, η Αποστολή σας μπορεί να είναι "Να εμπνεύσουμε πιο υγιείς κοινωνίες" ή "να παρέχουμε ευχάριστους χώρους για καθημερινή άσκηση".

Πρέπει επίσης να εντοπίσετε το Εμπορικό σας Πλεονέκτημα, αυτό που σας κάνει να ξεχωρίζετε από τον online ανταγωνισμό σας. Ανακαλύψτε τι σας διαφοροποιεί, μελετώντας παρόμοιες επιχειρήσεις με τη δική σας και αναλύστε το στοιχείο που σας διακρίνει. Για παράδειγμα, εάν η εξυπηρέτηση πελατών είναι αυτό που σας διακρίνει από τον ανταγωνισμό σας, αυτό είναι το Εμπορικό σας Πλεονέκτημα / το USP σας.

Κατανοώντας τι θέλετε να πετύχετε, μπορεί να σας βοηθήσει να λάβετε τις σωστές αποφάσεις τη σωστή στιγμή. Δείτε παρακάτω μερικούς από τους κλασσικούς στόχους καθώς και τις στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να τους πετύχετε:

1) Αύξηση πωλήσεων
Αν στόχος σας είναι να βελτιώσετε τις online πωλήσεις, τότε το να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στη σελίδα σας, μπορεί να βοηθήσει. Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να το πετύχετε αυτό, από τις πληρωμένες διαφημίσεις έως το μάρκετινγκ περιεχομένου.

2) Αύξηση αναγνωρισιμότητας της επιχείρησης ή της μάρκας
Τα social media αποτελούν δημοφιλή τρόπο αύξησης της αναγνωρισιμότητας τόσο σε νέους όσο και στους υπάρχοντες πελάτες. Προσφέρουν μία πλατφόρμα όπου μπορείτε να εκφράσετε τις αξίες σας, την προσωπικότητά σας και να επικοινωνήσετε με το κοινό σας.

3) Περισσότερες επαφές στη λίστα email μάρκετινγκ
Για να παρακινήσετε πελάτες να γραφτούν στη λίστα των email σας, εξηγήστε τους αναλυτικά τι ακριβώς πρόκειται να λαμβάνουν από εσάς, είτε είναι π.χ. αποκλειστικό περιεχόμενο ή νέα μόνο για μέλη.

Πώς εφαρμόζονται, λοιπόν, όλα αυτά τα πλεονεκτήματα στην πραγματική ζωή; Ας δούμε το παράδειγμα μιας πραγματικής επιχείρησης που χρησιμοποίησε μία στρατηγική για να μεγιστοποιήσει την online παρουσία της. Δείτε περισσότερα

1.3 Marketing Strategy και αντηρρήσεις

Το marketing strategy στην Αμερική το περιγράφουν ως go to market strategy. Το πιο σημαντικό μέρος μιας επιχείρησης, ειδικά ενός startup μετά την ομάδα και το προϊόν. Το πώς θα πας στην αγορά και τους πελάτες σου.

Μα έχω τέλειο προϊόν!

Ναι. Έφτιαξες την υπηρεσία σου, το προϊόν σου. Είναι τέλειο. Το έκανες και optimize να γίνει ακόμη καλύτερο. Έχεις και μια δυνατή ομάδα για να το τρέξει μετά. Ας πούμε ότι έχεις ξεκάθαρα στο μυαλό σου το ποιοι είναι οι πελάτες σου και το κοινό στόχος σου/αγορά και δεν χτυπάς στον αέρα. Ας πούμε ότι έχεις και χρήματα! Ωραία. Πώς θα πας ως την αγορά σου και τους πελάτες σου όμως;

Δηλαδή;

Go to market είναι όλες οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν με σκοπό να φέρουμε τον κόσμο στο προϊόν ή στην υπηρεσία μας. Δεν είναι μόνο οι ενέργειες marketing και διαφήμισης στις οποίες περιοριζόμαστε γενικότερα στην Ευρωπαϊκή αγορά. Είναι όλες οι ενέργειες και οι στρατηγικές για να:
  1. Βρεις τον κόσμο, χρήστες, πελάτες ή το περιεχόμενο σου
  2. Να τους μετατρέψεις σε χρήστες σου/ συνδρομητές σου
  3. Να τους κρατήσεις πιστούς, ζωντανούς και ενεργούς
  4. Να τους αναγκάσεις να φέρουν και άλλο κόσμο σε σένα
  5. Να τους μετατρέψεις σε πληρωμένους χρήστες/πελάτες
  6. Να τους εξυπηρετείς σωστά για να μην φεύγουν

Μα έχω τέλειο προϊόν λέμε!

Όσοι γενικότερα δεν έχουν operating εμπειρία σε επιχειρήσεις και δεν έχουν αποτύχει κάμποσες φορές, και ειδικότερα μηχανικοί που μπορούν σε ένα σαββατοκύριακο να ανεβάσουν την ιδέα τους στο web η σε ένα κινητό, θεωρούν ότι απλώς και μόνο επειδή ανέβασαν την ιδέα τους στον αέρα όλοι θα τρέξουν να την βρουν, να την χρησιμοποιήσουν και να την πληρώνουν σαν τρελοί..

Ακόμη και αν η ιδέα σου είναι καταπληκτική και λύνει το σοβαρότερο πρόβλημα εκεί έξω, κανείς δεν θα την χρησιμοποιήσει αν δεν έχεις ξεκάθαρο go to market strategy και κανένας επενδυτής δεν θα επενδύσει σε σένα γιατί ακόμη και αν σου έδινε τα χρήματά του δεν θα ήξερες τι να τα κάνεις!

Θα κάνω διαφήμιση!

Οι περισσότεροι βάζουν χρήματα μόνο σε διαφήμιση. Ή σε events. Αν δείτε όμως τα παραπάνω θα δείτε ότι η διαφήμιση ίσως σας βοηθήσει εν μέρη (Μόνο στον παράγοντα 1). Όλα τα υπόλοιπα απαιτούν πολύ μυαλό και πολύ καινοτομία. Δεν θα σε βοηθήσει η διαφήμιση ή τα social media για να βρεις δίκτυο πωλήσεων όμως σωστά; Ούτε θα φέρει έτοιμο περιεχόμενο στην εφαρμογή σου για να έχει κάτι να δει ο κόσμος όταν έρθει στην ιστοσελίδα σου.

Παράδειγμα: αν είσαι μια καινοτόμα νέα λάμπα με μικρότερο κόστος, μικρότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη λάμψη ποιο θα ήταν το go to market σου; Θα δημιουργούσες δικά σου καταστήματα; Πώς; Πού; Πόσο; θα χρησιμοποιούσες υπάρχον δίκτυο λιανικής διανομής; Με πωλητές; με τι κίνητρο; με τι κόστος; με τι αποτέλεσμα; Η μήπως θα πουλούσες την γνώση και την πατέντα σου σε άλλους κατασκευαστές λάμπας παίρνοντας ποσοστά απ τις πωλήσεις τους μετά; Βλέπετε το go to market είναι όλα αυτά..

Παράδειγμα go to market: Αν είσαι μια online web ή mobile υπηρεσία, ας πούμε ένα software που βοηθάει τουρίστες να βρουν φτηνά καταλύματα στο αιγαίο φτηνότερα και ευκολότερα από άλλους, πώς θα έβρισκες πρώτα απ όλα τα καταλύματα να γραφτούν στην υπηρεσία σου; Τηλεφωνώντας τους; με διαφημίσεις; με ποιο κίνητρο; Πόσο κόσμο ή χρήματα χρειάζεσαι και τι αποτέλεσμα αναμένεις και πότε; Και όταν τα έχεις αυτά πώς θα φέρεις μετά μέσα στην υπηρεσία σου τους τουρίστες; Μόνο με google ad words; με πόσο κόστος, τι στόχευση και σε ποιες χώρες; Αν δεν έχεις καταλύματα δεν θα έχεις επισκέπτες και τα καταλύματα δεν θα ασχοληθούν μαζί σου όσο δεν έχεις επισκέπτες. The chicken or egg problem.

If 1% of the market..
Σε όλα τα παραπάνω τα 9 στα 10 startups σωπαίνουν ή συνήθως γράφουν γενικότητες όπως «we will examine the market and find our customers», «we will use social media”, “we will offer a great product in a great price so 1% of people will use the service”. WRONG. Μόλις χάσατε. Wishful thinking. Τίποτα από αυτά δεν εφαρμόζεται πρακτικά γιατί απλώς είναι μια θολή γενική αντιμετώπιση ενός σοβαρότατου προβλήματος. ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ να ξεχωρίσεις μέσα στο χάος.

Παράδειγμα go to market: Θυμάστε πώς ξεκίνησε το dropbox.com; Το dropbox έλυσε ένα σοβαρότατο πρόβλημα στην συνεργασία και το να μοιράζεσαι αρχεία με φίλους και συνεργάτες. Ένα απλό παραθυράκι μέσα στα windows που κάνοντας drag and drop τα αρχεία σου τα αποθηκεύεις στο cloud και με ένα δεξί κλικ πάνω τους τα μοιράζεσαι με φίλους σου. Ότι αλλάζεις εσύ αλλάζει και στους άλλους, ότι βλέπεις εσύ βλέπουν και αυτοί. Τέλειο; ναι. Κοστίζει; Όχι είναι δωρεάν (για μέχρι κάποια Giga αρχείων). Πώς κατάφερε όμως να φέρει κόσμο μέσα γρήγορα; Με απλό viral μοντέλο κινήτρων. Κάθε φίλο σου που φέρνεις παίρνεις παραπάνω Giga αποθήκευσης. Ξεκινάς από 2G. Θέλεις κ΄ άλλα; κάλεσε τους φίλους σου και σιγουρέψου ότι θα εγκαταστήσουν και αυτοί την εφαρμογή και έτσι μετά από λίγο Όλοι καλούσαν φίλους σαν τρελοί και το dropbox εκτοξεύτηκε χωρίς αρχικά να ξοδέψει ούτε 1$ σε διαφήμιση. Τώρα κυριαρχεί στο είδος του. δείτε περισσότερα

Και μια που μιλήσαμε για Strategy τώρα να δούμε τι είναι το Internet markening

1.3 Internet Marketing
H ανάπτυξη και προώθηση της εταιρικής εικόνας μέσω διαδικτύου έχει γίνει το νέο παγκόσμιο trend δημιουργώντας την απαίτηση για εταιρική διαχείριση προσαρμοσμένη στα νέα ψηφιακά δεδομένα. Νέες τεχνολογίες, εξειδικευμένα λογισμικά, σύγχρονες διαδικτυακές πλατφόρμες και εξειδικευμένες γλώσσες προγραμματισμού χρησιμοποιούνται κατά κόρον μετατρέποντας την ψηφιακή εταιρική ως τη σύγχρονη ανάγκη και απαίτηση.

Internet Marketing είναι ο Σχεδιασμός και η υλοποίηση ολοκληρωμένων τεχνολογικών λύσεων βασισμένες στις ανάγκες της επιχείρησή σας με γνώμονα την καινοτομία και την ψηφιακή ευελιξία. Περιλαμβάνει Σχεδιασμό του κατάλληλου Internet Marketing Plan (Στρατηγικό Marketing) ώστε η παρουσία σας στο διαδίκτυο να είναι συνεχής, επίκαιρη και ανταγωνιστική.

Έχοντας σαν δεδομένο τις τάσεις τόσο της εγχώριας όσο και της διεθνούς αγοράς, γίνεται σχεδιασμός και υλοποίηση ολοκληρωμένων πλάνων προώθησης και προβολής βασισμένα στη σύγχρονη πραγματικότητα.

Σκοπός του Internet Marketing είναι να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες σας και να οδηγηθούμε στην επίτευξη των βασικών στόχων ενός πετυχημένου Marketing Plan.

Οι στόχοι αυτοί είναι θα μπορούσαν να είναι:

• Η προβολή των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της επιχείρησής σας
• Η εμπορική σας αναγνωρισιμότητα (brand awareness)
• Η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας
• Η διεύρυνση του Μεριδίου Αγοράς
• Η αύξηση των εσόδων σας

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων χρησιμοποιούνται τους σύγχρονοι προωθητικοί μηχανισμοί και διαδικτυακά εργαλεία προώθησης:

Παράδειγμα εργαλείων προώθησης:

External: 
Website:
E-mail: 
Social:
  • Social CRM (Social Costumer Relation Management)
Display ADS:
  • Προώθηση με Interactive Web Banners
  • Pay per click διαφήμιση (PPC)
Επιθετικό:

1.3.1 Branding marketing και brand name.
braning marketing
Σήμερα, το branding αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται ένας πελάτης το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται. Το τι νιώθει όταν ακούσει το όνομα, το brand-name, μιας εταιρείας, τι συνειρμούς κάνει, τι εικόνες του έρχονται στο μυαλό, τι σκέψεις. Σχετίζεται με την υπόσχεση που δίνει μία εταιρεία μέσω των προϊόντων ή υπηρεσιών που παρέχει στον κόσμο, στους πελάτες της, υπάρχοντες ή δυνητικούς. Πηγάζει από τις αξίες της εταιρείας, από το «Γιατί» υπάρχει αυτή η εταιρεία, «Γιατί» έχει δημιουργηθεί.

1.3.2 Τελικά τι είναι Brand και Branding;
Είναι αυτό το κάτι που κάνει triggering στο συναίσθημα και στο μυαλό των ανθρώπων. Σχετίζεται με τη δημιουργία της ταυτότητας μιας εταιρείας, ταυτότητας με την έννοια του ποιοι είμαστε, ποιοι θέλουμε να γίνουμε και πώς θέλουμε οι άλλοι να μας βλέπουν. Είναι αυτό που διαφοροποιεί μία εταιρεία από μία άλλη. Είναι αυτό που μας λέει τι να περιμένουμε από μία εταιρεία. Είναι η αντίληψη, η εντύπωση που έχουν οι άνθρωποι για μία εταιρεία και φυσικά για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παράγει.
Το να κάνεις branding (χρήση ως ρήμα) αφορά όλες εκείνες τις δράσεις οι οποίες δημιουργούν και ενδυναμώνουν ένα brand. Για ποιο λόγο δηλαδή είναι γνωστή μία εταιρεία.
Το branding (ως ουσιαστικό) είναι όλα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα brand τα οποία είναι το λογότυπο, η συσκευασία, το χρώμα, η φήμη σχετικά με τα οφέλη που αποκομίζει ένας άνθρωπος από τη χρήση ενός προϊόντος/υπηρεσίας μιας εταιρείας.

Και για να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω το brand και το branding είναι:
  • Μία υπόσχεση
  • Ο τρόπος που διαφοροποιείται κάτι από τα υπόλοιπα που υπάρχουν
  • Οτιδήποτε πιστεύει ο πελάτης για μία εταιρεία/οργανισμό
  • Ένα συναίσθημα που δημιουργείται μέσω της αλληλεπίδρασης με ένα προϊόν/υπηρεσία, με μία εταιρεία
  • Η χειροπιαστή αντιπροσώπευση των αξιών ενός ανθρώπου ή ενός οργανισμού/εταιρείας
  • Ένα σύνολο προσδοκιών οι οποίες έχουν ικανοποιηθεί
  • Η εμπιστοσύνη μεταξύ ενός πελάτη και μίας επιχείρησης
  • Το άυλο περιουσιακό στοιχείο μιας επιχείρησης
  • Ένα σύνολο από μοναδικά οφέλη
  • Οι λόγοι για τους οποίους αγοράζουμε κάτι
  • Η ιστορία που λέμε
  • Ένα σύμβολο του ανήκειν
  • Επικοινωνία με ή χωρίς χρήση λέξεων
  • Η εμπειρία που έχει ένας πελάτης
  • Η εντύπωση που έχει μείνει μετά την τελευταία αλληλεπίδραση

Γιατί χρειαζόμαστε το «Branding»;
Ένα brand είναι κάτι περισσότερο από το λογότυπο, το χρώμα, τη συσκευασία όπως προαναφέρθηκε. Δεν αφορά σε πρώτη φάση την εξωτερική δομή και το παρουσιαστικό ενός προϊόντος/υπηρεσίας. Και δεν αφορά τις τακτικές που ακολουθούνται για την προώθησή του. Αυτό αφορά το μάρκετινγκ. Το branding είναι κάτι που συμβαίνει. Κάτι που συμβαίνει από μέσα προς τα έξω. Οι επιτυχημένες εταιρείες, τα επιτυχημένα brands, οι επιτυχημένες ιδέες έχουν τα θεμέλιά τους σε μία εξαιρετική αποστολή η οποία συνδέεται με συγκεκριμένες αξίες, συγκεκριμένα οφέλη και η οποία εκφράζεται μέσα από μία ιστορία (το γνωστό storytelling) την οποία ο κόσμος την πιστεύει και γίνεται ένα μ' αυτήν. Ότι κάνετε για να πείτε αυτή την ιστορία-από το όνομα του brand, μέχρι την αλληλεπίδραση με τους πελάτες σας στα κοινωνικά δίκτυα-θα πρέπει να αντικατοπτρίζει αυτό που είστε και θα πρέπει να επικοινωνεί στον κόσμο το γιατί θα πρέπει να ενδιαφερθεί για αυτό που εσείς έχετε παράξει/δημιουργήσει.
Οι άνθρωποι πλέον δεν θέλουν περισσότερες πληροφορίες ή προϊόντα ή υπηρεσίες. Θέλουν εμπιστοσύνη. Θέλουν να μπορούν να πιστέψουν σε σας, στους στόχους σας, στην επιτυχία σας, στην ιστορία σας.
1.3.3 Branding marketing (αύξηση της αναγνωσιμότητας)
Το Branding αναφέρεται στη στρατηγική μιας εταιρείας ενώ το marketing στις τακτικές που θα ακολουθηθούν για να εφαρμοστεί αυτή η στρατηγική. Branding marketing είναι συνώνυμο με τη Δημιουργία Εταιρικής Ταυτότητας.

Εργαλεία Branding marketing:
  • Ένα λογότυπο
  • Ένα Slogan
  • Ένα ισχυρό Domain name
  • Δημιουργία μιας ιστοσελίδας
  • Δημιουργία Blog
  • Δυναμική Παρουσία στα Social Media
  • Δημιουργία φυλλαδίων , Εντύπων, Infographic
  • Δημιουργία επαγγελματικών καρτών , QR Codes
  • Δημιουργία Ρούχων, υλικού, δώρων με τυπομένο το λογότυπο ή το slogan και το domain
  • Δημιουργία πληροφοριακού και εκπαιδευτικού υλικού.
  • Δημιουργία παρουσιάσεων, σεμιναρίων, webminerals, εκδηλώσεων.
Qr codes

Bαθύτερος σκοπός του σωστού web marketing πρέπει να είναι η αύξηση της αναγνωσιμότητας  (Branding marketing) και καθιέρωση του brand μίας επιχείρησης δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης με τους ήδη αλλά και τους δυνητικούς πελάτες της. Οι τακτικές είναι αυτές που προωθούν τις ιδέες. Όμως η ξεκάθαρη στρατηγική είναι που πραγματικά πουλάει. Έτσι λοιπόν η πρώτη ερώτηση που πρέπει να κάνει κάποιος είναι: «Γιατί οι άνθρωποι θα ενδιαφερθούν για την ιδέα μου;» και όχι «Πώς θα κάνω τους ανθρώπους να αγοράσουν την ιδέα μου». Η απάντηση σ' αυτήν την πρώτη και βασική ερώτηση είναι αυτή που αποτελεί το θεμέλιο του brand σας. Η απάντηση σ' αυτήν την πρώτη ερώτηση είναι η Πρόταση Αξίας της Ιδέας σας. Είναι η αρχή του ταξιδιού που ονομάζουμε branding.


1.4  Πως να φτιάξω ένα Marketing Plan
Το Marketing Plan είναι ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία του Marketing. Εκτός από σημαντικό όμως, είναι και απαραίτητο, ώστε μια επιχείρηση να λάβει υπόψιν της μια σειρά σπουδαίων παραμέτρων και να χαράξει μια σωστή στρατηγική.
Η κατασκευή ενός ολοκληρωμένου Marketing Plan αποτελείται από 5 στάδια. Ας τα δούμε ένα-ένα αναλυτικά:
Φάση 1: Περιγραφή στρατηγικού πλαισίου αναφοράς
Εδώ πρέπει να συγκεντρώσετε και να καταγράψετε όλη την πληροφορία που θα απαντά στα εξής ερωτήματα: Ποιά είναι η επιχείρηση; Ποιά είναι η αποστολή, η φιλοσοφία και το όραμα της; Ποιά είναι τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα; Ποιό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία για το οποίο γίνεται το Marketing Plan; Ποιοί είναι η επιχειρηματικοί στόχοι για τη συγκεκριμένη γραμμή προϊόντος;

Φάση 2: Περιγραφή παρούσας κατάστασης
Στο 2ο στάδιο απαιτείται η ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος που σχετίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία που σας αφορά. Το στάδιο αυτό παρέχει πλούσια πληροφορία, που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τόσο τις δυνατότητες της επιχείρησης σας, όσο και την αγορά στο σύνολό της.
Συγκεκριμένα, η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος θα πρέπει να περιλαμβάνει τους στόχους και την στρατηγική της επιχείρησης, τους τομείς δραστηριοποίησης της, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Ακόμα, είναι σημαντικό να καταγράφεται η οικονομική κατάσταση της εταιρίας, ο τρόπος που είναι δομημένη (οργανόγραμμα), οι δραστηριότητες μάρκετινγκ και πωλήσεων (καθώς και τα αποτελέσματα αυτών τα τελευταία χρόνια) και, τέλος, οι παραγωγικές δυνατότητες της επιχείρησης.
Η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος περιλαμβάνει την ανάλυση του οικονομικού, πολιτιστικού, νομικού και τεχνολογικού περιβάλλοντος (γνωστή και ως ανάλυση PEST). Επιπλέον, στο συγκεκριμένο στάδιο θα πρέπει να αναλυθούν οι τάσεις της αγοράς, τα χαρακτηριστικά των πελατών, των ανταγωνιστών και των ενδιαμέσων (ή δικτύων διανομής).
Το τελευταίο βήμα για την ολοκλήρωση της 2ης φάσης είναι η εκτίμηση των δυνάμεων, των αδυναμιών, των ευκαιριών και των απειλών και η απεικόνιση αυτών μέσα από μια ανάλυση SWOT.

Φάση 3: Καθορισμός στόχων και στρατηγικών Marketing
Τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν μια στρατηγική Marketing είναι τέσσερα. Συγκεκριμένα πρέπει να καθορίσετε τα εξής:

  • Στόχοι Marketing: Οι στόχοι πρέπει να είναι SMART (Specific, Measurable, Achievable, Realistic, Time-bound).
  • Τμηματοποίηση: Επιλέξτε προσεκτικά τα τμήματα πελατών στα οποία πρέπει να απευθυνθείτε για να πετύχετε τους SMART στόχους σας.
  • Καθορισμός positioning: Πως θέλετε οι πελάτες σας να διαφοροποιούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας στο μυαλό τους; Να θυμάστε ότι το positioning θα πρέπει να συνδέεται με ένα slogan το οποίο θα το υποστηρίζει!
  • Στρατηγική marketing Επιλέξτε την στρατηγική που ταιριάζει καλύτερα με την εταιρική φιλοσοφία, τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους και τους στόχους που έχουν τεθεί. π.χ. ηγεσία κόστους, διαφοροποίησης κ.α.

Φάση 4: Πρόγραμμα δράσης
Στην φάση 4 γίνεται ο καθορισμός των τεσσάρων P’s (Product, Price, Place, Promotion). Επομένως, εδώ θα πρέπει να καταγράφετε ακριβώς το ποιό είναι το προϊόν σας, σε ποιά τιμή θα διατεθεί στην αγορά, πώς θα διανεμηθεί στους πελάτες σας και με ποιές ενέργειες προώθησης θα το υποστηρίξετε.
Όσο πιο αναλυτικοί είστε, τόσο πιο αποτελεσματικό θα είναι και το Marketing Plan σας. Φυσικά, στον καθορισμό των τακτικών του μίγματος μάρκετινγκ θα πρέπει πάντα να έχετε ως πυξίδα τους στόχους που έχετε θέσει!
Στο συγκεκριμένο στάδιο γίνεται και ο καθορισμός του προϋπολογισμού αλλά και το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας.

Φάση 5: Υλοποίηση, παρακολούθηση και έλεγχος προγράμματος δράσης

Δείτε στο παρακάτω infographic τα 5 βήματα δημιουργίας ενός marketing plan:

Marketing Plan

Και μην ξεχνάτε δεν σχεδιάζετε Startup Buisness Plan εδώ και δεν θα το καταθέσετε σε τράπεζα για δάνειο και δεν χρειάζεται να σας το έχει υπογράψει οικονομολόγος, χρειάζεστε ένα Απλό και Δυναμικό σχέδιο δράσης , χρειάζεσαι το δικό σας Marketing Plan , δείτε περισσότερα για την κατασκευή ενός buisness plan εδώ

Τι είδαμε λοιπόν σε αυτή την ενότητα:
Είναι σημαντικό να θέσετε τους στόχους σας, να σχεδιάσετε τη στρατηγική σας και να γνωρίζετε τι ακριβώς θέλετε να πετύχετε στο διαδίκτυο για να μπορείτε θέσετε μετά τις προτεραιότητες σας και να δημιουργήσετε το κατάλληλο πλάνο. Έτσι θα έχετε πάντα τον έλεγχο.

Περισσότερα για το Starting μπορείτε να διαβάσετε Εδώ
Περισσότερα για το marketing μπορείτε να διαβάσετε Εδώ

Πηγή https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/lesson/26


Οι τεχνολογίες και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει επίσης και οι συνήθειες των χρηστών όπως για παράδειγμα η χρήση των smartphone και των κοινωνικών δυκτίων (facebook, twitter κ.τ.λ) δεν πρέπει να αγνοήσετε αυτές τις αλλαγές, ΑΝΤΙΘΕΤΑ να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησης σας

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

istogrami      greektourism
More information here    Visit our Blog here

NEW !!! Μπορείτε να συμμετέχετε ενεργά στην ομάδα wordpress911 να κάνετε και να απαντάτε ερωτήσεις να ανεβάζετε άρθρα και video κάντε εγγραφή » Here

Links: Μορείτε να κατεβάσετε τα καλύτερα WordPress Woocommerce Templates ΕΔΩ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου


Thank you for contacting us