Η επιλογή εταιρείας ταχυμεταφορών επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία αγοράς των πελατών σας. Ανακαλύψτε με ποια βασικά κριτήρια μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε δεκάδες επιλογές τον κατάλληλο συνεργάτη για την επιχείρησή σας.
Tα βασικά για επιλογή εταιρείας ταχυμεταφορών
- Ενημέρωση για όλες τις υπηρεσίες: Πώς να ενημερωθείτε για όλες τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών, για να δείτε πώς μπορούν καλύψουν τις δικές σας ανάγκες.
- Πρόσβαση σε αναλυτικό τιμοκατάλογο: Πώς ελέγχετε το κόστος για κάθε υπηρεσία της εταιρείας ταχυμεταφορών, για να τιμολογείτε σωστά τους πελάτες σας και να αποφεύγετε κρυφές χρεώσεις.
- Τεχνολογία και υποδομές: Ποια είναι τα κατάλληλα εργαλεία και οι υποδομές που είναι καλό να έχει η εταιρεία ταχυμεταφορών, για να εξυπηρετούνται καλά οι πελάτες σας κι εσείς.
Δίκτυο διανομής και φυσικών καταστημάτων
Ζητήστε να μάθετε από τις εταιρείες ταχυμεταφορών:
- Σε ποιες περιοχές παραδίδουν τις παραγγελίες σε 1 ή 2 εργάσιμες ημέρες.
- Σε ποιες περιοχές υπάρχουν φυσικά καταστήματα για παραλαβή των παραγγελιών (pick up-point).
Παράδοση την ίδια ημέρα
Συνήθως οι εταιρείες ταχυμεταφορών έχουν συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο μέσα στο οποίο μπορούν να λάβουν και να παραδώσουν μια αποστολή.
Ρωτήστε εάν υπάρχει δυνατότητα για παράδοση την ίδια ημέρα και σε ποιες περιοχές.
Παράδοση το Σάββατο
Καλό είναι να υπάρχει η δυνατότητα παράδοσης αποστολών και το Σάββατο.
Ρωτήστε για ποιες περιοχές ισχύει η συγκεκριμένη υπηρεσία.
Προϊόντα ειδικής μεταχείρισης
Πολλές φορές οι οδηγοί της εταιρείας ταχυμεταφορών καλούνται να παραδώσουν αντικείμενα που χρειάζονται ειδική μεταχείριση, π.χ. είδη ψύξης, εύθραυστα κ.ά.
Βεβαιωθείτε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις τηρούνται όλοι οι προβλεπόμενοι κανόνες διακίνησης και μεταχείρισης, όπως αυτοί αναγράφονται στην ιστοσελίδα της κάθε εταιρείας ταχυμεταφορών.
Διαθέσιμοι τρόποι πληρωμής για τον πελάτη
Πολλές εταιρείες ταχυμεταφορών προσφέρουν στον πελάτη, εκτός από τη δυνατότητα αντικαταβολής, την επιλογή να πληρώσει με κάρτα τη στιγμή της παράδοσης.
Βεβαιωθείτε ότι ο συνεργάτης που θα επιλέξετε δίνει αυτήν την επιλογή.
Διαχείριση επιστροφών
Κάποιες παραγγελίες που κάνουν οι πελάτες σας τελικά δεν παραδίδονται σε αυτούς και έτσι επιστρέφονται σε εσάς. Ζητήστε να μάθετε πόσες μέρες μετά την αποστολή των παραγγελιών γίνεται η επιστροφή σε εσάς.
Επιπλέον, ενημερωθείτε αναλυτικά για τη διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία για να βρει τον πελάτη που κάνει την παραγγελία. Ενδεικτικά, μπορείτε να ρωτήσετε:
- Πόσες φορές πηγαίνουν στον χώρο παράδοσης.
- Πόσες μέρες προσπαθούν να τον βρουν πριν επιστρέψουν την παραγγελία του.
- Πώς ορίζουν ραντεβού μαζί του για την παράδοση του δέματος, π.χ. κλήση στο τηλέφωνο, αποστολή SMS κ.ά.
Ασφάλεια μεταφορών
Σε περίπτωση που κάποια παραγγελία χαθεί ή καταστραφεί, καλό είναι η εταιρεία ταχυμεταφορών να είναι σε θέση να σας αποζημιώσει.
Εάν σας καλύπτει με ασφάλιση για τις αποστολές, ζητήστε να μάθετε:
- Τι καλύπτει η ασφάλιση.
- Πότε αποζημιώνεστε.
- Ποια είναι η διαδικασία για την αποζημίωσή σας.
Αποστολή δέματος μέχρι και πάνω από 2 κιλά
Κατοχυρώστε όσο πιο χαμηλή τιμή μπορείτε για αποστολές μέχρι 2 κιλά και ζητήστε να μάθετε το κόστος για κάθε επιπλέον κιλό.
Αντικαταβολή
Η αντικαταβολή προσφέρεται ως υπηρεσία με επιπλέον χρέωση, πέρα από το συμφωνημένο κόστος αποστολής. Ρωτήστε:
- Ποιο είναι το επιπλέον κόστος για εσάς και τον πελάτη του e-shop σας.
- Σε πόσο χρόνο αποδίδονται σε εσάς τα χρήματα από τις πληρωμές με αντικαταβολή των πελατών σας.
Στην Ελλάδα επιλέγουμε συχνά να πληρώνουμε με αντικαταβολή για αγορές από e-shop. Δείτε αναλυτικά ποιοι είναι οι τρόποι πληρωμής σε e-shop και ποια το οφέλη τους.
Χρέωση για τις περιοχές εξυπηρέτησης
Το κόστος αποστολής κατηγοριοποιείται με βάση τον προορισμό παράδοσης, π.χ.:
- Χερσαίοι προορισμοί
- Νησιωτικοί προορισμοί
- Δυσπρόσιτες περιοχές
Ενημερωθείτε αναλυτικά για τις αλλαγές στο κόστος αποστολής ανάλογα με τις περιοχές εξυπηρέτησης.
Κόστος ασφάλισης αποστολών
Σε περίπτωση που η εταιρεία ταχυμεταφορών σάς αποζημιώνει για αποστολές που χάνονται ή καταστρέφονται, ρωτήστε για το κόστος που έχει η ασφάλιση των αποστολών.
Online αναζήτηση αποστολής
Σήμερα, η ενημέρωση για την αποστολή ενός δέματος είναι εξίσου σημαντική με την ίδια την αποστολή.
Έτσι, καλό είναι ο καταναλωτής να είναι σε θέση να ενημερώνεται online όποια στιγμή θέλει για το:
- Πού βρίσκεται το δέμα του.
- Πότε θα το παραλάβει την παραγγελία του.
Για να πάρει αυτές τις πληροφορίες, μπορεί να συμπληρώσει τον κωδικό αποστολής (tracking code):
- Στην ιστοσελίδα της εταιρείας ταχυμεταφορών, π.χ. ACS, UPS κ.ά.
- Στο e-shop σας από όπου έκανε την παραγγελία.
Διασύνδεση με τα δικά σας συστήματα
Είναι σημαντικό η εταιρεία μεταφορών να μπορεί να συνδέεται με τα συστήματα της επιχείρησής σας, π.χ. ERP, CRM κ.ά.
Επιπλέον, καλό είναι να υποστηρίζει τη λειτουργία για αυτόματη εκτύπωση δελτίου με:
- Τα στοιχεία παραλήπτη / αποστολέα αναλυτικά.
- Τον τρόπο πληρωμής.
Υπεύθυνος λογαριασμού (account manager)
Καλό είναι η εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε να έχει έναν υπεύθυνο λογαριασμού (account manager) και όχι ένα απλό τηλεφωνικό κέντρο.
1. Αναζητήστε αξιόπιστες εταιρείες στην περιοχή σας
Καταγράψτε σε μια λίστα αξιόπιστες εταιρείες ταχυμεταφορών που εξυπηρετούν την περιοχή σας.
Μπορείτε να κάνετε μόνοι σας την αναζήτηση ή να ζητήσετε βοήθεια από έναν εξειδικευμένο σύμβουλο ηλεκτρονικού εμπορίου.
2. Αξιολογήστε και συγκρίνετε τις εταιρείες ταχυμεταφορών
Δημιουργήστε έναν πίνακα αξιολόγησης, με βάση τον οποίο εσείς ή ο σύμβουλός σας θα συγκρίνει:
- Παρεχόμενες υπηρεσίες.
- Κόστη για κάθε παρεχόμενη υπηρεσία.
- Τεχνολογία και υποδομές κάθε εταιρείας.
3. Ζητήστε προσφορά από τις 5 καλύτερες της αναζήτησής σας
Αφού αξιολογήσετε σε πρώτο επίπεδο τις εταιρείες ταχυμεταφορών, επικοινωνήστε με τις 5 που θεωρείτε ότι πληρούν καλύτερα τα κριτήριά σας.
Δώστε σε αυτές πληροφορίες για την επιχειρηματική δραστηριότητά σας και ζητήστε οικονομική και τεχνική προσφορά.
4. Διαπραγματευτείτε με τις 2 με τις καλύτερες προσφορές
Κάντε διαπραγμάτευση με τις 2 εταιρείες που προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες ή κόστη πριν καταλήξετε στην εταιρεία με την οποία θα συνεργαστείτε.
Εάν θέλετε, μπορείτε να ζητήσετε τη γνώμη ενός εξειδικευμένου συμβούλου logistics.
5. Κάντε σύμβαση ενός χρόνου με την εταιρεία της επιλογής σας
Προχωρήστε σε σύμβαση ενός χρόνου με την εταιρεία στην οποία καταλήξατε.
Εξετάστε την ανανέωση της σύμβασης μετά τους πρώτους 6 μήνες, με βάση τα αποτελέσματα της συνεργασίας σας.
- Εργαλείο υπολογισμού κόστους και χρόνου παράδοσης της ACS.
- Σημεία εξυπηρέτησής της SPEEDEX στην Ελλάδα.
- Ογκομετρητής της Γενικής Ταχυδρομικής: Σας βοηθά να υπολογίζετε το κόστος αποστολής με βάση τον όγκο και το βάρος του φορτίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Thank you for contacting us