Πως μετράμε το conversion rate
1 Ανοίξτε λογαριασμό Google Analytics
Αρχικά, θα ανοίξουμε λογαριασμό Google Analytics. Άμα δεν έχετε Google Analytics, θα πρέπει να έχετε ένα Gmail που είναι και το Google Account σας και να ανοίξετε Google Analytics και να βάλετε τον κώδικα στο site σας. Έτσι, θα μπορέσουμε να μετρήσουμε την επισκεψιμότητα.
2 Ορίστε στόχους μετατροπών
Μετά θα πρέπει να φτιάξουμε στόχους: Google Analytics goals ή Conversion Rate goals.
Έχει στόχους μέσα το Google Analytics και όταν έχουμε eshop βάζουμε στόχους. Πρώτον, να μπει το προϊόν στο καλάθι και να φτάσει στην σελίδα ευχαριστούμε για την αγορά σας που είναι η σελίδα που πάτε μετά την πετυχημένη αγορά.
Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και όταν έχουμε ένα site παροχής υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, όταν παρέχετε υπηρεσίες ως δικηγόρος ή ως γιατρός μπορείτε να έχετε μια φόρμα επικοινωνίας και ένα τηλεφωνάκι στο site σας για να σας παίρνουν τηλέφωνο.
Αυτά θα μπουν ως ενέργειες μετατροπών, ως goals στο Google Analytics και να δούμε τι γινόταν πριν και τι γινόταν μετά τη βελτίωση μετατροπών γιατί έχουμε 5 βασικές συμβουλές να βελτιώσουμε κατά πολύ το ποσοστό μετατροπών, έστω και κατά 100%.
Γιατί άμα βελτιώσουμε το ποσοστό μετατροπών κατά 100%, από 1% θα πάει 2% και από έναν πελάτη θα έχουμε δυο και θα αυξήσουμε τον τζίρο μας.
Βελτίωση Ποσοστού Μετατροπών ή αύξηση επισκεψιμότητας;
Είναι καλύτερο να βελτιώσουμε το ποσοστό μετατροπών, το Conversion Rate Optimization ή να αυξήσουμε το SEO traffic την οργανική επισκεψιμότητα, γιατί οι 2 τρόποι που υπάρχουν βασικά για να αυξήσουμε τους πελάτες μας και τον τζίρο μας είναι ή να να βελτιώσουμε το ποσοστό μετατροπών, το CRO, να κάνουμε Conversion Rate Optimization και το άλλο είναι να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα με οργανικό τρόπο μέσω της Google, τα οργανικά αποτελέσματα ή μέσω κάποιου άλλου τρόπου για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα.
Ή θα κρατήσουμε την ίδια επισκεψιμότητα και θα βελτιώσουμε το ποσοστό μετατροπής ή θα κρατήσουμε το ίδιο ποσοστό μετατροπής αν γίνεται και θα βελτιώσουμε την επισκεψιμότητα.
Τι από τα 2 είναι σωστό;
Το αφήνω στην κρίση σας. Μπορούμε να τα κάνουμε και τα δυο, αλλά είναι πολύ σημαντικό εφόσον κάνουμε SEO στο site και έχουμε επισκεψιμότητα είναι καλύτερο να βελτιώσουμε το ποσοστό μετατροπών για να αυξήσουμε τον τζίρο μας.
Και σήμερα, εφόσον έχουμε ορίσει τα goals, αφήνουμε τα Google Analytics να δουλέψουν για ένα μήνα περίπου για να μας πουν πόσους επισκέπτες έχουμε γιατί κανονικά πρέπει να έχουμε ένα ελάχιστο δείγμα 5.000 – 10.000 συνολικά διαφορετικούς επισκέπτες στο site για να δούμε την πορεία που έχουν αυτοί οι επισκέπτες μέσα στο site μας.
Μόλις δουλέψει το Google Analytics και πάρουμε αυτή την επισκεψιμότητα, κάποια site έχουν πολλούς επισκέπτες και μπορεί να την πάρουν σε μια μέρα, κάποια άλλα site που έχουν εξειδίκευση σε κάποιο market niche μπορεί να κάνουν 1 μήνα να πάρουν 5.000 – 10.000 επισκέπτες.
Κάντε A/B testing
Οπότε περνάει ο χρόνος, βλέπουμε τι έχει γίνει και πάμε στο πρώτο βήμα, να κάνουμε το A/B testing. Το A/B testing σημαίνει ότι αφού έχουμε πάρει τα στοιχεία του πριν, να αλλάξουμε κάτι για να δούμε αν θα μειωθεί ή θα αυξηθεί το ποσοστό μετατροπών.
1 Αφαιρέστε ό,τι δεν χρειάζεστε
Και το πρώτο που θα αλλάξουμε κάνοντας το A/B testing είναι να αφαιρέσουμε από το site μας οτιδήποτε δεν χρειάζεται, οτιδήποτε δημιουργεί σχόλια και αντιπερισπασμούς στον πελάτη και δεν τον αφήνει να αγοράσει είτε αυτό λέγεται διαφημίσεις είτε αυτό λέγεται άσχετα pop up και banners ή το μενού είναι μπλοκαρισμένο.
Προσέξτε δεν είναι έντυπο, είναι ηλεκτρονικό μέσο και το 90% των επισκεπτών μπαίνει από τις κινητές συσκευές άρα κάποιος που μπαίνει σήμερα στο site σας θα πρέπει να μπορεί να πλοηγηθεί γρήγορα και να βρίσκει αμέσως αυτό που θέλει.Να μπει στο site και να αγοράσει αυτό που θέλει αμέσως από το κινητό εκεί που κοιμάται, εκεί που κάθεται στην παραλία και οπουδήποτε βρίσκεται. Οπότε, δεν κάνουμε site εφημερίδα, κωλοχανείο να έχει μέσα τα πάντα.
Στο μενού που είχαμε βάλει πολλά πράγματα, αρχίσαμε να αφαιρούμε οτιδήποτε δεν χρειαζόταν ο πελάτης.
3 Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης κάτω από 1”
Μετά πάμε στο τρίτο πράγμα που είναι πάρα πολύ εύκολο για μένα, πάρα πολύ δύσκολο για κάποιον να το καταλάβει. Μειώστε την ταχύτητα φόρτωσης σε κάτω από 1΄΄ . Το site σας πρέπει να φορτώνει σε 1’’ είτε είναι eshop είτε είναι ενημερωτικό site είτε είναι οποιοδήποτε site πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από 1’’. Γιατί κανείς δεν θέλει ένα αργό site. Δεν γίνεται να μπω από το κινητό μου σε ένα site και να περιμένω, περιμένω, περιμένω. Θα πάω σε κάποιο site ανταγωνιστή ή θα το παρατήσω. Ακόμη και η εμπειρία ότι το site έπεσε ή ότι είναι αργό με αποτρέπει στο να μπω στο ίδιο site ή eshop
Άρα, το να πάω σε μια πιο γρήγορη εταιρεία hosting και να πληρώσω 100 ευρώ παραπάνω ή 200 ευρώ παραπάνω ή το ίδιο, γιατί με την προσφορά είναι το ίδιο δεν είναι κακή ιδέα. Αναγκαστικά θα πληρώσω παραπάνω γιατί όσο το site δέχεται περισσότερο κόσμο, άλλο τόσο χρειάζεται να αναβαθμίζω το hosting, κατανοητό.
Και εφόσον αλλάξω hosting και βελτιστοποιήσω την ταχύτητα φόρτωσης, έχω ειδικά βίντεο για την ταχύτητα φόρτωσης, θα μετρήσω το πριν και το μετά, πόσο ποσοστό μετατροπών έχω. Έστω και 10% σε κάθε αλλαγή, παιδιά, είναι πολύ σημαντικό γιατί άμα είχα 100 άτομα στα 1.000, οι 10 στους χίλιους γίνονται 11, κερδίζω έναν πελάτη.
4 Βελτιώστε τα Web Core Vitals
Tα ουσιαστικά στοιχεία on site εντός σελίδας, που έχει ένα site. Έχουν να κάνουν με την ταχύτητα φόρτωσης, πόσο γρήγορα μπορώ να διαδράσω με ένα site, άμα έχουμε layer shift δηλαδή άμα πάω να πατήσω πάνω και κουνιέται το site κ.λπ.
έχει παρατηρηθεί ότι βελτιώνοντας το Web Core Vitals, για να το βελτιώσετε πάτε στο Google PageSpeed Insights, στο Google Developers για να δοκιμάσετε την ταχύτητα φόρτωσης του site σας.
Άμα βελτιώσετε το Web Core Vitals από το site σας θα βελτιωθεί αυτόματα και το ποσοστό μετατροπών σε κάποιο βαθμό.
Στατιστικές έρευνες έχουν δείξει ότι όσα site έχουν βελτιώσει τα Web Core Vitals έστω 30%, κατάφεραν να βελτιώσουν άλλο 30% και το conversion rate, το ποσοστό μετατροπών.
Σημαίνει positive correlation, θετική συσχέτιση 100% του ενός με του άλλου. Αν βελτιώσετε τα Web Core Vitals κατά 100% δηλαδή αν το site σας έχει 50 και το πάτε στα 100, υπάρχει πιθανότητα να διπλασιάσετε το ποσοστό μετατροπών,
Γιατί είναι σημαντικό το SEO για το CRO;
Έχοντας μόνο τις μετατροπές κατά νου, όταν τεστάρουμε ένα site, ώστε να βελτιώσουμε τον αριθμό των μετατροπών του, μπορούμε εντέλει να κάνουμε ζημιά στο SEO του.
Ας το δούμε με ένα παράδειγμα: έστω ότι η ομάδα σας πειραματίζεται με μερικές βασικές σελίδες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και κάνει αλλαγές, οι οποίες θα βελτιώσουν το ποσοστό μετατροπών. Ως μέρος της δοκιμής αυτής, αποφασίζουν να αφαιρέσουν το κείμενο που βρίσκεται σε μία σελίδα κατηγορίας προϊόντων. Ας υποθέσουμε, επίσης, ότι το κείμενο αυτό ήταν δομημένο με βάση συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά και εσωτερικά links σε κύρια σημεία του site. Αφαιρώντας το κείμενο, το ποσοστό μετατροπών μπορεί όντως να αυξηθεί, αλλά η οργανική επισκεψιμότητα στη σελίδα θα μειωθεί, καθώς δεν θα υπάρχει πλέον το κείμενο, το οποίο αποτελούσε βασικό στοιχείο του on-site SEO.
Έτσι, μια τέτοια δοκιμή θα οδηγούσε τελικά σε μείωση των εσόδων, αφού οι επισκέπτες θα ελαττώνονταν. Αυτό με τη σειρά του θα απαιτούσε την αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, ώστε να επανέλθει η κίνηση στο site.
Βέβαια, κάθε site και κάθε πελάτης αποτελούν ξεχωριστή περίπτωση και κάτι το οποίο δουλεύει για έναν πελάτη μπορεί να μην δουλεύει σε έναν άλλον. Ωστόσο, γενικά είναι καλό το SEO να συμβουλεύει το CRO κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ώστε όλα να δουλέψουν αποτελεσματικότερα και να μη γίνουν αλλαγές που θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις, οι οποίες μετά ενδέχεται να είναι δύσκολο να αντιστραφούν.
Γιατί είναι σημαντικό το CRO για το SEO;
Από την άλλη πλευρά, οι περιορισμοί του SEO συχνά έχουν να κάνουν με το ότι εστιάζουν υπερβολικά στην αύξηση του traffic και ελάχιστα στις μετατροπές. Οι βασικοί δείκτες στο SEO περιστρέφονται γύρω από τις κατατάξεις, την οργανική επισκεψιμότητα και την οργανική αναγνωρισιμότητα του brand, αφήνοντας εκτός συζήτησης τις οργανικές μετατροπές.
Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειώσουμε ότι το SEO, προσαρμοζόμενο στις ανάγκες του κλάδου, έχει αλλάξει σημαντικά τον τελευταίο καιρό και έχει γίνει πλέον πιο ολιστικό, ώστε να βελτιώσει όχι μόνο την ποιότητα και την ποσότητα της επισκεψιμότητας αλλά και αυτή των μετατροπών.
Ας δούμε πάλι το προηγούμενο παράδειγμα: έστω ότι η ομάδα του SEO ετοιμάζεται να κάνει αλλαγές σε μία από τις βασικές σελίδες που φέρνουν τζίρο. Δηλαδή σε μία σελίδα που είναι σίγουρο ότι θα φέρει μετατροπή. Ας υποθέσουμε ότι μία από αυτές τις αλλαγές επηρεάζει τη σειρά των στοιχείων της σελίδας, δίνοντας έμφαση στο κείμενο σε σχέση με το social proofing, τα testimonials κλπ. Μετά από μία τόσο μεγάλη αλλαγή, η οργανική κίνηση αυξάνει κατά πολύ, αλλά οι χρήστες δεν φαίνεται να συγκινούνται και δεν προχωρούν σε μετατροπές. Πάλι, λοιπόν, θα έχουν γίνει αναποτελεσματικές και πιθανώς επικίνδυνες ενέργειες.
Όπως ειπώθηκε παραπάνω, οι μονομερείς ενέργειες δεν έχουν καλά αποτελέσματα, οπότε χρειάζεται συνεργασία των ομάδων SEO και CRO, όταν γίνονται αλλαγές σε ένα site για να αποφευχθούν αυτά τα προβλήματα.
Πλεονεκτήματα ομαδικής δουλειάς SEO και CRO
Αν θέλαμε να εξηγήσουμε συνοπτικά ποιο είναι το όφελος της συνεργασίας του SEO με το CRO θα λέγαμε το εξής: Ένα site που κάνει SEO, αλλά δεν κάνει CRO, μπορεί να έχει 100.000 επισκέπτες το μήνα, αλλά μόλις 0,5% conversion rate. Ένα site που κάνει CRO, αλλά δεν κάνει SEO, μπορεί να έχει 50.000 επισκέπτες το μήνα και 2% conversion rate. Γιατί, όμως, να πρέπει να διαλέξετε ανάμεσα στα δύο; Γιατί να μην έχετε ένα site με 100.000 επισκέπτες το μήνα και 2% conversion rate;
Ας δούμε πιο αναλυτικά ποια είναι τα πλεονεκτήματα της συνεργασίας μεταξύ SEO και CRO:
- Υψηλότερο ROI και εκθετική αύξηση κερδών: Αποτελεσματικό SEO σημαίνει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα. Αποτελεσματικό CRO σημαίνει ότι περισσότεροι επισκέπτες μετατρέπονται σε πελάτες. Μπορείτε, λοιπόν, να καταλάβετε ότι με τη συνεργασία των δύο τα οφέλη είναι πολλαπλασιαστικά. Επιπλέον, με τη συνεργασία μεταξύ των δύο μπορεί να βελτιωθεί η διατηρησιμότητα του πελάτη, κάτι το οποίο εντέλει βελτιώνει το ROI.
- Αντιστοίχιση πρόθεσης αναζήτησης: Η επιτυχία σας στο SEO έχει να κάνει με το πόσο αποτελεσματικά εκπληρώνεται ο σκοπός αναζήτησης. Σε αυτό βοηθά σημαντικά και το CRO. Αν συνεχώς και με συνέπεια προσφέρετε σελίδες που είναι ξεκάθαρες και έχουν σαφές μονοπάτι προς τη μετατροπή, τότε η Google θα κατατάξει το site σε υψηλότερη θέση, καθώς αυτό θα ανταποκρίνεται με αποδοτικότητα στην πρόθεση αναζήτησης του χρήστη.
- Βελτιωμένη εμπειρία χρήστη: Η εμπειρία χρήστη αποτελεί ολοένα και σημαντικότερο κομμάτι του SEO. Ειδικότερα, η συνδυασμένη δράση CRO και SEO μπορεί να βελτιώσει την συνολική εμπειρία στο site και αυτό φυσικά θα φέρει ικανοποιημένους πελάτες, οι οποίοι είναι αυτοί που έχουν την τάση να επιστρέφουν ξανά και ξανά για αγορές.
- Βελτίωση ταχύτητας site: Η ταχύτητα του site είναι κύριος παράγοντας κατάταξης τόσο όσον αφορά το SEO όσο και αναφορικά με το CRO. Ένα αργό site έχει υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης και λιγότερες μετατροπές, κάτι που φυσικά φέρνει μειωμένο τζίρο.
- Βελτιωμένη αξιοπιστία και εμπιστοσύνη: Το CRO μπορεί να επηρεάσει θετικά την αντίληψη ποιότητας και αξιοπιστίας που έχουμε για ένα site. Οι νέοι πελάτες θέλουν να ξέρουν αν μπορούν να εμπιστευθούν το site σας και τι εμπειρία είχαν οι προηγούμενοι χρήστες σας, ειδικά προτού εισάγουν τα στοιχεία της κάρτας τους. Η συνεργασία SEO και CRO μπορεί να βοηθήσει και σε αυτόν τον τομέα.
- Βελτιωμένη ποσότητα και ποιότητα στατιστικών: Η συνεργασία SEO και CRO παρέχει ένα ευρύ φάσμα πολύτιμων πληροφοριών που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε στην ψηφιακή σας στρατηγική. Οι δείκτες θα σας δείξουν όχι μόνο στατιστικά για τους επισκέπτες σας, αλλά και το τι αρέσει και τι όχι σε κάθε χρήστη.
- Βελτιωμένη απόδοση PPC: Αυτό το σημείο είναι εξαιρετικά υποτιμημένο και συχνά παραβλέπεται. Το CRO και το SEO δουλεύουν μαζί, αρμονικά, βελτιώνοντας τις κύριες σελίδες σας για υψηλό traffic και μετατροπές. Αυτό επηρεάζει ευθέως τη συνολική εμπειρία που προσφέρετε με PPC, αφού οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με μία εξαιρετική σελίδα. Βελτιωμένη σελίδα, ταχύτητα site και συνάφεια εγγυώνται υψηλό δείκτη ποιότητας κάτι που εντέλει μειώνει το κόστος της διαφήμισης PPC κατά πολύ.
Πώς συνδέεται το SEO με την Εμπειρία Χρήστη;
Η Google δεν είχε ποτέ μέχρι τώρα επιβεβαιώσει ρητά ότι η εμπειρία χρήστη αποτελεί κριτήριο κατάταξης, αλλά ο κλάδος του SEO έτεινε πάντα να πιστεύει το αντίθετο. Αυτό προέκυπτε από την ολοένα και μεγαλύτερη σημασία που έδινε η Google σε διάφορα στοιχεία, όπως η ταχύτητα και το mobile friendliness του site. Σύμφωνα με τις οδηγίες της Google, είναι σημαντική η παροχή καλής εμπειρίας χρήστη ειδικότερα στα κινητά όπου ο χώρος είναι περιορισμένος και όπου πλέον η κίνηση είναι περισσότερη (αφού τα desktop έχουν μείνει πίσω στο ποσοστό των αναζητήσεων που γίνονται από αυτά). Από το 2018, η Google πάει προς την κατεύθυνση που όλοι περιμέναμε, δηλαδή προς ένα κόσμο που περιστρέφεται γύρω από το κινητό, όπου η ταχύτητα του site παίζει τεράστιο ρόλο στην κατάταξη και όπου η mobile έκδοση του site είναι αυτή που χρησιμοποιείται για crawling, indexing και ranking. Από το Σεπτέμβριο 2020, όλα τα site καταλογογραφούνται με βάση το mobile site.
Το Μάιο 2020, η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά ότι εισήγαγε ένα νέο χαρακτηριστικό στην κονσόλα αναζήτησης, το οποίο είναι απόλυτα συνδεδεμένο με την εμπειρία χρήστη: το Core Web Vitals. Πρόκειται για μία σειρά από στοιχεία που σκοπό έχουν να μετρήσουν την ποιότητα μιας καλής εμπειρίας χρήστη. Δηλαδή, οι διαχειριστές των site διαθέτουν πλέον έναν ευκολότερο τρόπο να εκτιμήσουν την εμπειρία χρήστη που προσφέρει το site τους.
Σε συνέχεια όσων ανακοίνωσε, λοιπόν, η Google πριν λίγους μήνες, λίγες μέρες πριν, και συγκεκριμένα στις 10 Νοεμβρίου 2020, ανακοίνωσε ότι το Μάιο του 2021 θα αρχίσει να χρησιμοποιείται επίσημα η εμπειρία του χρήστη ως κριτήριο κατάταξης, ένα update που αναμένεται να ταράξει ιδιαίτερα τα νερά στο SEO.
Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το CRO, το οποίο στοχεύει στη δημιουργία μιας υψηλού επιπέδου εμπειρίας χρήστη στο site, πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι της SEO στρατηγικής του. Ας δούμε παρακάτω πώς ακριβώς μπορεί να γίνει αυτό.
Πώς θα επιτύχετε τη συνεργασία SEO και CRO;
Επιχειρησιακή κουλτούρα
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να αναλογιστείτε είναι οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν σε οργανωτικό επίπεδο και σε επίπεδο κουλτούρας. Το να δηλώσετε απλώς στις δύο ομάδες (ή άτομα) ότι πρέπει να δουλέψουν μαζί δεν λέει τίποτα απολύτως. Βρείτε με ποιο τρόπο θα πυροδοτήσετε την αλλαγή. Δεν θα είναι εύκολο. Καμία αλλαγή δεν γίνεται δεκτή με πανηγυρισμούς. Όμως, υπάρχει τρόπος και για αυτό σας δίνουμε μερικές ιδέες:
- Βάλτε τις ομάδες να δουλέψουν η μία δίπλα στην άλλη και να περάσουν χρόνο μαζί: Από τα εβδομαδιαία meeting μέχρι τα brainstorming meeting, βάλτε διαφορετικούς ανθρώπους, διαφορετικών ειδικοτήτων να λύσουν τα προβλήματα των πελατών. Θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν κριτική σκέψη για τα θέματα που απασχολούν την ομάδα.
- Ενθαρρύνετε την προσωποποιημένη εκπαίδευση σε διαφορετικά κανάλια: Ενθαρρύνετε τους ανθρώπους σας να εκπαιδευτούν σε επιπλέον θέματα του αντικειμένου τους ανάλογα με το βαθμό εμπειρίας τους.
- Κάντε διαφορετικές προσλήψεις: Το να προσλάβετε ανθρώπους με διαφορετικές ικανότητες θα φέρει φρέσκια οπτική στην ήδη υπάρχουσα ομάδα.
Κατάλληλες διαδικασίες
Όλες οι απορίες θα λυθούν με την καθημερινή πρακτική, αλλά θα χρειαστεί να ορίσετε διαδικασίες ως προς το πότε δουλεύει ποιος και πάνω σε τι.
Επιπλέον:
- Αξιολογήστε το είδος της δουλειάς που χρειάζεται και καταρτίστε το σχετικό πλάνο. Διαφορετικά καθήκοντα απαιτούν διαφορετικές ικανότητες.
- Εμπλέξτε τους κατάλληλους ανθρώπους εγκαίρως, ώστε να προλάβουν να προετοιμαστούν.
- Σχεδιάστε το πλάνο δράσης, το οποίο περιλαμβάνει καθήκοντα, χρονοδιαγράμματα και άτομα. Ξεκαθαρίστε ποιο είναι το αποτέλεσμα που περιμένετε, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις.
- Μάθετε από τα λάθη: Το πιο πιθανό είναι να μην τα κάνετε όλα τέλεια από την πρώτη φορά, αλλά ξαναδοκιμάστε. Μάθετε από τα λάθη και βελτιώστε τους τρόπους δουλειάς σας.
Στρατηγική που συνδυάζει το SEO με το CRO
Τα καλά νέα είναι ότι πέρα από τη συνεργασία, υπάρχουν πολλές στρατηγικές κινήσεις, οι οποίες ωφελούν τόσο το SEO όσο και το CRO. Δεν χρειάζεται δηλαδή να συντονίσετε κανέναν, αλλά απλώς να τις κάνετε. Με έναν σμπάρο δυο τρυγόνια με λίγα λόγια.
Οι κινήσεις αυτές είναι:
- Φιλικότητα προς τα κινητά: Πρόκειται για έναν παράγοντα κατάταξης εδώ και χρόνια από τη Google, οπότε ωφελεί το SEO, ενώ φυσικά συνδέεται και με την εμπειρία χρήστη, κάτι που είναι πολύ σημαντικό στο CRO, αφού πλέον οι περισσότερες αναζητήσεις και αγορές γίνονται από κινητές συσκευές.
- Ταχύτητα φόρτωσης: Η ταχύτητα φόρτωσης είναι επίσης κριτήριο που φέρνει υψηλά rankings, ενώ παράλληλα η βελτίωσή της μειώνει το bounce rate, αυξάνει τα page views και φυσικά βελτιώνει το conversion rate.
- Πρωτόκολλο https: Η Google τιμωρεί τις σελίδες που δεν προσφέρουν ασφαλή πλοήγηση, οπότε είναι πρακτικά αδύνατο μια σελίδα να πετύχει υψηλές κατατάξεις χωρίς https. Από την άλλη, η έλλειψή του είναι και σημάδι αναξιοπιστίας, το οποίο επηρεάζει τους πιθανούς αγοραστές αρνητικά.
- Περιεχόμενο που αντιστοιχεί στην πρόθεση χρήστη: Οποιοσδήποτε ασχολείται με το SEO γνωρίζει πόσο απαραίτητη είναι η δημιουργία περιεχομένου (άρθρα στο blog, βίντεο, infographics κλπ) που να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και γνώσεις στο κοινό. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό για την αύξηση των conversions. Θα πρέπει το περιεχόμενο που δημιουργείτε να ανταποκρίνεται στην πρόθεση χρήστη. Αν, για παράδειγμα, ένας χρήστης ψάχνει «τα καλύτερα στρώματα ύπνου», είναι πολύ πιθανό να ψάχνει να αγοράσει στρώμα, οπότε ένα άρθρο στο blog με reviews διαφόρων στρωμάτων είναι πολύ πιθανό να τον οδηγήσει στην αγορά ενός από αυτά.
- Call-To-Actions: Βασικός κανόνας του CRO είναι οι σελίδες σας να έχουν ελκυστικά Call-To-Actions, ώστε ο χρήστης να γνωρίζει πού πρέπει να κατευθυνθεί, ώστε να κάνει την επόμενη κίνησή του, δηλαδή να αγοράσει κάτι. Πρόκειται για μία κίνηση που θα βοηθήσει και το SEO, αφού οι επισκέπτες που θα εισέρχονται στο site μέσα από άρθρα στο blog θα κατευθύνονται στις σελίδες των κατηγοριών και των προϊόντων, για να κάνουν τελικά την επιθυμητή αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Thank you for contacting us