Ο καθένας μας είναι ξεχωριστός, γι' αυτό, όταν ξεκινάτε να δημιουργείτε online περιεχόμενο, καλό είναι να σκέφτεστε ποιο είναι το κοινό σας και τι θέλει να μάθει. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει η τμηματοποίηση του κοινού.
Σε αυτό το μάθημα, θα εξηγήσουμε τι θα πει τμηματοποίηση κοινού και πώς χρησιμοποιώντας την μπορείτε να βελτιώσετε τις καμπάνιες περιεχομένου.
Η τμηματοποίηση περιλαμβάνει το διαχωρισμό του κοινού σας σε ομάδες με βάση το ποιοι είναι και τι τους αρέσει. Αντί να χαλάτε χρόνο και χρήμα στοχεύοντας σε ένα μεγάλο εύρος κοινού, η τμηματοποίηση σας βοηθάει να βρείτε ποιες ομάδες ενδιαφέρονται περισσότερο για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Το αποτέλεσμα είναι να προσεγγίζετε τους πιθανούς πελάτες σας με πιο οικονομικούς και πειστικούς τρόπους.
Αφού μελετήσετε το κοινό σας και το χωρίσετε σε ομάδες, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε συγκεκριμένο περιεχόμενο που θα τους ενθουσιάζει, θα τους ψυχαγωγεί και θα τους αφορά.
Για παράδειγμα, φανταστείτε μία νέα επιχείρηση για περιπάτους σκύλων που αναπτύσσει τη στρατηγική περιεχομένου της. Το πρώτο βήμα θα ήταν να χωρίσει τα πιθανά κοινά σε κατηγορίες και να δει ποιες θα ωφελούνταν από τις υπηρεσίες της: μία κατηγορία θα ήταν π.χ. οι πολυάσχολοι ιδιοκτήτες σκύλων που δεν προλαβαίνουν να τους βγάλουν βόλτα, μία άλλη, τα άτομα που θέλουν οι σκύλοι τους να βρίσκονται με άλλα σκυλιά.
Το επόμενο βήμα θα ήταν η δημιουργία περιεχομένου που να απευθύνεται σε αυτή τη συγκεκριμένη ομάδα. Για την κατηγορία των πολυάσχολων ιδιοκτητών σκύλων, αυτό θα μπορούσε να είναι περιεχόμενο για το πώς να μην βαριούνται οι σκύλοι τους στο σπίτι, ή ένας οδηγός για το πόση άσκηση χρειάζονται καθημερινά συγκεκριμένες ράτσες σκύλων.
Αλλά γιατί ακριβώς είναι τόσο σημαντική η τμηματοποίηση του κοινού στη δημιουργία και τη διανομή περιεχομένου;
Κατανοώντας τις συνήθειες και τις προτιμήσεις ενός κοινού μπορεί να σας βοηθήσει να στοχεύσετε περιεχόμενο απ' ευθείας σε αυτό.
Για παράδειγμα, αν πρόκειται να βγάλετε στην αγορά ένα νέο gadget στοματικής υγιεινής σκύλων και τα στατιστικά στοιχεία της σελίδας σας, σας δείχνουν ότι σε σχέση με άλλες δημογραφικές ομάδες, οι νέοι άντρες ενδιαφέρονται περισσότερο για gadget σκύλων, αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να στοχεύσετε το περιεχόμενό σας σε αυτή την ομάδα.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα είναι ότι μπορείτε να γνωρίζετε λεπτομερώς τη συμπεριφορά του κοινού και χρησιμοποιώντας αυτή την πληροφορία να τροποποιείτε ανάλογα τη διαφημιστική σας προσέγγιση. Τώρα που γνωρίζετε ότι οι νέοι άντρες ενδιαφέρονται για gadget σκύλων, μπορείτε να ψάξετε αυτή την κατηγορία λίγο παραπάνω και να μάθετε πόσο συχνά βγάζουν το σκύλο τους βόλτα και ποια ώρα της ημέρας. Ποια social media χρησιμοποιεί αυτή η ομάδα;
Τι κάνουν στον ελεύθερο χρόνο τους; Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που τους αρέσει η οπτική φύση μιας πλατφόρμας όπως το Pinterest είναι πιθανό να προτιμούν διαφορετικό περιεχόμενο από εκείνους που διαβάζουν και γράφουν σε φόρουμ. Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι πολύ χρήσιμες όταν ξεκινάτε να φτιάχνετε περιεχόμενο για αυτή τη συγκεκριμένη ομάδα.
Για να βρείτε πληροφορίες σχετικά με το τι ψάχνουν οι άνθρωποι online δοκιμάστε δωρεάν εργαλεία, όπως το Answer The Public και το Keyword Planner. Μπορείτε επίσης να αξιοποιήσετε τα στατιστικά στοιχεία που παρέχουν social media πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter για να πάρετε μία ιδέα των δημογραφικών και των συμπεριφορών του κοινού. Πειραματιστείτε με διάφορα εργαλεία και συγκρίνετε τα αποτελέσματα για να αποκτήσετε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα ως προς το ποιο είναι το κοινό σας και πώς συμπεριφέρεται online.
Τέλος, μην ξεχνάτε να μιλάτε με τον κόσμο. Το ξεχνάμε εύκολα σε αυτόν τον διαδικτυακό κόσμο, αλλά μιλώντας πρόσωπο με πρόσωπο με τον κόσμο, μπορούμε να λάβουμε πραγματικά μοναδικές πληροφορίες για το ποιοι είναι και τι χρειάζονται.
Για να συνοψίσουμε, ακολουθούν κάποιες ερωτήσεις προς σκέψη:
Γιατί η τμηματοποίηση του κοινού είναι τόσο σημαντική στο μάρκετινγκ περιεχομένου;
Πώς μπορεί να βοηθήσει τις μάρκες, όταν δημιουργούν και δημοσιεύουν περιεχόμενο;
Ποια εργαλεία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, για να κατανοήσετε καλύτερα το κοινό σας;
https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/lesson/148
Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Thank you for contacting us