Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης. Τα βασικά: Mε ποιο τρόπο οι μηχανές αναζήτησης βρίσκουν τις ιστοσελίδες; Τι κάνουν με τις ιστοσελίδες που βρίσκουν? Και πώς αποφασίζουν ποιες θα εμφανίσουν;
Όταν πραγματοποιείτε αναζήτηση για μια κοντινή καφετέρια, πιθανόν να σκέφτεστε πόσο πολύ θέλετε ένα καφέ. Αργότερα, όμως, ίσως αναρωτηθείτε, πώς κατάφερε η μηχανή αναζήτησης να ψάξει ολόκληρο το ίντερνετ και να επιλέξει τόσο γρήγορα τα αποτελέσματα;
Κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί το δικό της λογισμικό, αλλά όλες λειτουργούν πάνω κάτω με παρόμοιο τρόπο.
Πρώτα, ψάχνουν όλο το περιεχόμενο στο οποίο έχουν πρόσβαση.
Μετά, το κατηγοριοποιούν με τη μορφή ευρετηρίου.
Και, τέλος, κάνουν την λεγόμενη κατάταξη, αποφασίζουν δηλαδή ποιο περιεχόμενο είναι πιο χρήσιμο σε σχέση με την αναζήτηση του χρήστη.
Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα.
Οι μηχανές αναζήτησης "ψάχνουν" στο ίντερνετ για ιστοσελίδες, εικόνες και βίντεο. Για να το κάνουν αυτό χρησιμοποιούν λογισμικά προγράμματα όπως “crawlers”, "spiders" ή "bots", αυτό το τελευταίο, είναι η σύντομη εκδοχή του “robots”.
Φανταστείτε τα “bots” να μεταπηδούν από σελίδα σε σελίδα, ακολουθώντας links χωρίς να σταματούν ποτέ. Ο μοναδικός σκοπός τους είναι να επισκέπτονται ξανά και ξανά σελίδες, αναζητώντας νέα links και νέο περιεχόμενο για να το συμπεριλάβουν στο ευρετήριο.
Η δεύτερη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης είναι να βάλει όλα αυτά τα αποτελέσματα σε τάξη, σ’ ένα ευρετήριο. Το ευρετήριο είναι μια γιγαντιαία λίστα όλων των πληροφοριών που έχουν βρει τα “bots”. Από αυτό το ευρετήριο προέρχονται όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης που σας εμφανίζονται στην οθόνη.
Όμως, δεν μεταφέρονται όλα όσα βρίσκουν τα “bots” στο ευρετήριο.
Για παράδειγμα, τα bots μπορούν να πέσουν πάνω στην ίδια πληροφορία, πολλές φορές. Τι γίνεται τότε;
Φανταστείτε ότι βγήκε ένας νέος καφές που κάνει θραύση και λέγεται Greek Moka. H ίδια περιγραφή του καφέ, λέξη προς λέξη μπορεί να βρίσκεται στα sites εκατοντάδων καφέ στην Ελλάδα. Προφανώς η περιγραφή έχει δοθεί από την εταιρία παραγωγής του καφέ, αλλά η μηχανή αναζήτησης πρέπει να πάρει μια απόφαση: ποια εκδοχή να κρατήσει στο ευρετήριο; Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει η ίδια πληροφορία χιλιάδες φορές.
Ακούστε λοιπόν μια συμβουλή:
Αν έχετε ένα site για την καφετέριά σας και προσφέρετε καφέ greek moka, τότε καλύτερα να γράψετε τη δική σας περιγραφή γι’ αυτό ώστε να ξεχωρίσετε!
Ας πάμε τώρα στην κατάταξη. Ο χρήστης πληκτρολογεί λέξεις και η μηχανή αναζήτησης παίρνει τις λέξεις του και τις αντιστοιχεί με αυτές του ευρετηρίου της.
Ας πούμε λοιπόν ότι η μηχανή αναζήτησης βρίσκει 230 εκατομμύρια αποτελέσματα. Έφτασε η στιγμή να αποφασίσει ποια θα δείξει.
Ο τρόπος με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τις σελίδες είναι άκρως απόρρητος. Υπάρχουν εκατοντάδες παράμετροι που συνυπολογίζονται για να καθορίσουν την κατάταξη. Παραδείγματος χάρη, η συνάφεια μεταξύ της λέξης που πληκτρολόγησε ο χρήστης με τις λέξεις που βρίσκονται σ’ ένα site.
Ανεξάρτητα, όμως, από τον τρόπο κατάταξης κάθε μηχανής, ο στόχος παραμένει ίδιος, δηλαδή η σύνδεση του χρήστη με αυτό που αναζητά.
Οι μηχανές αναζήτησης κάνουν και κάτι ακόμα:
Ας υποθέσουμε ότι αναζητάτε greek moka γιατί θέλετε να τον δοκιμάσετε. Αν γράψετε "greekmoka κοντά μου", η μηχανή αναζήτησης θα διαβάσει την τοποθεσία σας και θα εμφανίσει τα κοντινά σε εσάς καταστήματα που πουλάνε αυτόν τον καφέ. Μπορεί ακόμη να σας εμφανίσει κι έναν χάρτη, για να σας βοηθήσει να φτάσετε εκεί.
Τι μάθαμε, λοιπόν; Οι μηχανές αναζήτησης εργάζονται ακατάπαυστα, ανιχνεύοντας περιεχόμενο στο ίντερνετ. Μετά οργανώνουν το περιεχόμενο σε ευρετήρια, και στη συνέχεια προβάλλουν τα πιο συναφή αποτελέσματα. Γνωρίζοντας αυτήν τη διαδικασία, θα μπορέσετε να κάνετε το site σας όσο το δυνατόν καλύτερo.
Πηγή https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/lesson/41
Κάθε μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί το δικό της λογισμικό, αλλά όλες λειτουργούν πάνω κάτω με παρόμοιο τρόπο.
Πρώτα, ψάχνουν όλο το περιεχόμενο στο οποίο έχουν πρόσβαση.
Μετά, το κατηγοριοποιούν με τη μορφή ευρετηρίου.
Και, τέλος, κάνουν την λεγόμενη κατάταξη, αποφασίζουν δηλαδή ποιο περιεχόμενο είναι πιο χρήσιμο σε σχέση με την αναζήτηση του χρήστη.
Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα.
Οι μηχανές αναζήτησης "ψάχνουν" στο ίντερνετ για ιστοσελίδες, εικόνες και βίντεο. Για να το κάνουν αυτό χρησιμοποιούν λογισμικά προγράμματα όπως “crawlers”, "spiders" ή "bots", αυτό το τελευταίο, είναι η σύντομη εκδοχή του “robots”.
Φανταστείτε τα “bots” να μεταπηδούν από σελίδα σε σελίδα, ακολουθώντας links χωρίς να σταματούν ποτέ. Ο μοναδικός σκοπός τους είναι να επισκέπτονται ξανά και ξανά σελίδες, αναζητώντας νέα links και νέο περιεχόμενο για να το συμπεριλάβουν στο ευρετήριο.
Η δεύτερη λειτουργία της μηχανής αναζήτησης είναι να βάλει όλα αυτά τα αποτελέσματα σε τάξη, σ’ ένα ευρετήριο. Το ευρετήριο είναι μια γιγαντιαία λίστα όλων των πληροφοριών που έχουν βρει τα “bots”. Από αυτό το ευρετήριο προέρχονται όλα τα αποτελέσματα αναζήτησης που σας εμφανίζονται στην οθόνη.
Όμως, δεν μεταφέρονται όλα όσα βρίσκουν τα “bots” στο ευρετήριο.
Για παράδειγμα, τα bots μπορούν να πέσουν πάνω στην ίδια πληροφορία, πολλές φορές. Τι γίνεται τότε;
Φανταστείτε ότι βγήκε ένας νέος καφές που κάνει θραύση και λέγεται Greek Moka. H ίδια περιγραφή του καφέ, λέξη προς λέξη μπορεί να βρίσκεται στα sites εκατοντάδων καφέ στην Ελλάδα. Προφανώς η περιγραφή έχει δοθεί από την εταιρία παραγωγής του καφέ, αλλά η μηχανή αναζήτησης πρέπει να πάρει μια απόφαση: ποια εκδοχή να κρατήσει στο ευρετήριο; Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχει η ίδια πληροφορία χιλιάδες φορές.
Ακούστε λοιπόν μια συμβουλή:
Αν έχετε ένα site για την καφετέριά σας και προσφέρετε καφέ greek moka, τότε καλύτερα να γράψετε τη δική σας περιγραφή γι’ αυτό ώστε να ξεχωρίσετε!
Ας πάμε τώρα στην κατάταξη. Ο χρήστης πληκτρολογεί λέξεις και η μηχανή αναζήτησης παίρνει τις λέξεις του και τις αντιστοιχεί με αυτές του ευρετηρίου της.
Ας πούμε λοιπόν ότι η μηχανή αναζήτησης βρίσκει 230 εκατομμύρια αποτελέσματα. Έφτασε η στιγμή να αποφασίσει ποια θα δείξει.
Ο τρόπος με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης κατατάσσουν τις σελίδες είναι άκρως απόρρητος. Υπάρχουν εκατοντάδες παράμετροι που συνυπολογίζονται για να καθορίσουν την κατάταξη. Παραδείγματος χάρη, η συνάφεια μεταξύ της λέξης που πληκτρολόγησε ο χρήστης με τις λέξεις που βρίσκονται σ’ ένα site.
Ανεξάρτητα, όμως, από τον τρόπο κατάταξης κάθε μηχανής, ο στόχος παραμένει ίδιος, δηλαδή η σύνδεση του χρήστη με αυτό που αναζητά.
Οι μηχανές αναζήτησης κάνουν και κάτι ακόμα:
Ας υποθέσουμε ότι αναζητάτε greek moka γιατί θέλετε να τον δοκιμάσετε. Αν γράψετε "greekmoka κοντά μου", η μηχανή αναζήτησης θα διαβάσει την τοποθεσία σας και θα εμφανίσει τα κοντινά σε εσάς καταστήματα που πουλάνε αυτόν τον καφέ. Μπορεί ακόμη να σας εμφανίσει κι έναν χάρτη, για να σας βοηθήσει να φτάσετε εκεί.
Τι μάθαμε, λοιπόν; Οι μηχανές αναζήτησης εργάζονται ακατάπαυστα, ανιχνεύοντας περιεχόμενο στο ίντερνετ. Μετά οργανώνουν το περιεχόμενο σε ευρετήρια, και στη συνέχεια προβάλλουν τα πιο συναφή αποτελέσματα. Γνωρίζοντας αυτήν τη διαδικασία, θα μπορέσετε να κάνετε το site σας όσο το δυνατόν καλύτερo.
Πηγή https://learndigital.withgoogle.com/greektourism/lesson/41
Οι τεχνολογίες και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει επίσης και οι συνήθειες των χρηστών όπως για παράδειγμα η χρήση των smartphone και των κοινωνικών δυκτίων (facebook, twitter κ.τ.λ) δεν πρέπει να αγνοήσετε αυτές τις αλλαγές, ΑΝΤΙΘΕΤΑ να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελος της επιχείρησης σας
Περισσότερες πληροφορίες εδώ
Χορηγός: mixanikos365 διακριτικά στο τέλος του άρθρου χωρίς συνεχείς διαφημήσεις και αναδυόμενα παράθυρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Thank you for contacting us